Kevesebb kozmetikumra többet költöttünk

2010. január 29. 18:01

Tavaly a kiskereskedelmi forgalom háztartási vegyiáruból és kozmetikumból értékben 1 százalékkal emelkedett, az előző évhez képest, és 300 milliárd forint körül mozog. Mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat, az általa mért 60 termék kategória adatai alapján.

A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, fogkrém, szappan és konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben. Folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.

Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket mellett a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna. Így piaci részesedésük sorrendben 39, illetve 18 százalék, az elmúlt évben.

Megállt a vegyiáru szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent. Rajtuk kívül az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 21. hétfő
Alajos, Leila
25. hét
Június 21.
A zene ünnepe
Június 21.
Jóga világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?