1 °C Budapest

Hiába a válság, kell a kozmetikum

2009. december 15. 16:02

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 2008. november-2009. októberben értékét tekintve 3 százalékkal nőtt a 12 hónappal korábbi időszakhoz képest.

Az éves piac mérete ezzel már meghaladja a 300 milliárd forintot, mennyiségben azonban mínusz 2 százalékot regisztrált egyik évről a másikra a Nielsen piackutató vállalat 60 kategóriára kiterjedő vizsgálata. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett. A beszerzési helyek koncentrálódása folytatódik.

A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit. Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna és a drogéria. Így piaci részesedésük sorrendben 39, 18 és 27 százalék - 2008. november-2009. októberben. Mindegyik üzlettípus a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok rovására erősítette piaci pozícióját.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 25. csütörtök
Karácsony, Eugénia
52. hét
December 25.
Karácsony 1. napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?