Hiába a válság, kell a kozmetikum

2009. december 15. 16:02

A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma 2008. november-2009. októberben értékét tekintve 3 százalékkal nőtt a 12 hónappal korábbi időszakhoz képest.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az éves piac mérete ezzel már meghaladja a 300 milliárd forintot, mennyiségben azonban mínusz 2 százalékot regisztrált egyik évről a másikra a Nielsen piackutató vállalat 60 kategóriára kiterjedő vizsgálata. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett. A beszerzési helyek koncentrálódása folytatódik.

A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit. Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna és a drogéria. Így piaci részesedésük sorrendben 39, 18 és 27 százalék - 2008. november-2009. októberben. Mindegyik üzlettípus a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok rovására erősítette piaci pozícióját.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 23. vasárnap
Zelma, Rajmund
3. hét
Január 23.
Kaposvár napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. január 22. 19:20