Terjeszkednek a drogériák: nálunk testápoló krém, pelenka és dezodor a sláger

Pénzcentrum
2009. október 8. 13:32

Egyre több testápoló szert drogériában vásárolnak a fogyasztók szerte Európában, így Magyarországon is. Nálunk különösen kedveltek a testápoló szerek szaküzletei, nemzetközi összehasonlításban. Minden ötödik magyar fogyasztó testápoló szert leggyakrabban drogériában szokott vásárolni, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Hazánkban a drogériák együttes forgalma 4 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz képest, 2008 szeptember-2009 augusztusban. Így piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladásából. (Ez a növekedés meghaladja a 60 féle termék átlag 3 százalékos növekedését).

A Nielsen által mért vegyi termékek eladása meglehetősen koncentrált. A magyarországi bolti forgalomból 39 százalékkal részesedtek a hipermarketek, 26-tal pedig a drogériák, a legutóbbi adatok szerint. A drogéria piaci részaránya 1 százalékponttal nőtt, egyik évről a másikra.

A drogériák bevásárló kosaraiba Magyarországon az átlagosnál jóval több kerül például olyan keresett termékekből, mint testápoló krém, pelenka, dezodor és fogkefe. Kimagasló arány, az összes hazai vásárlás felénél több jut a drogériákra például szőrtelenítőből, arc- és szemránckrémből, valamint hajfestékből.

A bolttípus népszerűsége hazánkban összefügg a láncok terjeszkedésével. A drogerie markt csak idén 17 új üzletet nyitott, és hálózata immár 250 egységből áll. A Rossmann 5 üzlettel bővített, összesen 186-ra. A Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.

- A drogéria láncok forgalma akkor jelentős, ha a vásárlók mind nagyobb része könnyen eléri őket. Sok fogyasztó kihasználja, hogy lakóhelye közelében, kényelmesen szerezheti be a számára szükséges testápoló szereket. A nagy eladóterű, modern élelmiszerüzleteknek, így a hipermarketeknek is a szakboltok egyedi kínálatukkal, értékes szolgáltatásaikkal támasztanak versenyt. Ebben partnereik erős márkáikkal a testápolók és kozmetikumok gyártói - állapítja meg Jonathan Banks, a Nielsen európai igazgatója.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A magyar fogyasztók 20 százaléka mondta egy felmérés során, hogy leggyakrabban drogériában szerzi be a testápoló szereket és kozmetikumot. Ennél nagyobb arányban csak a németek, hollandok, osztrákok, csehek és britek nyilatkoztak hasonlóan. Ehhez képest viszont kevésbé népszerű ez a kereskedelmi csatorna Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában és Spanyolországban. Ott csak a megkérdezettek 10-20 százaléka gyakori drogéria-vásárló.

Legalacsonyabb, 10 százaléknál is alacsonyabb az arány olyan országokban, ahol a nagy eladóterű élelmiszer üzletek, különösen a hipermarketek nagyon elterjedtek: Ilyen Belgium, Svájc, Olaszország, Franciaország mellett Finnország, Svédország és Norvégia.

Jonathan Banks rámutat, hogy a fogyasztók vásárlásuk színhelyéül a drogériát a kedvező ár-érték viszony mellett leginkább két szempont miatt választják: "Gyorsan megtalálom, amit keresek" és "mindig kapható az, amire éppen szükségem van"- mondják a vásárlók.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. február 22. csütörtök
Gerzson
8. hét
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2023
Rangos agrárdíjak az Agrárszektor Konferencián!
Sustainable World 2023
A jövő vállalatai szeptember 12-én!
Mi lesz veled magyar élelmiszer?
Ingyenes Signature rendezvény
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. február 21. 21:33
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem