11 °C Budapest

Terjeszkednek a drogériák: nálunk testápoló krém, pelenka és dezodor a sláger

Pénzcentrum
2009. október 8. 13:32

Egyre több testápoló szert drogériában vásárolnak a fogyasztók szerte Európában, így Magyarországon is. Nálunk különösen kedveltek a testápoló szerek szaküzletei, nemzetközi összehasonlításban. Minden ötödik magyar fogyasztó testápoló szert leggyakrabban drogériában szokott vásárolni, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Hazánkban a drogériák együttes forgalma 4 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz képest, 2008 szeptember-2009 augusztusban. Így piacuk mérete meghaladja a 77 milliárd forintot, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi eladásából. (Ez a növekedés meghaladja a 60 féle termék átlag 3 százalékos növekedését).

A Nielsen által mért vegyi termékek eladása meglehetősen koncentrált. A magyarországi bolti forgalomból 39 százalékkal részesedtek a hipermarketek, 26-tal pedig a drogériák, a legutóbbi adatok szerint. A drogéria piaci részaránya 1 százalékponttal nőtt, egyik évről a másikra.

A drogériák bevásárló kosaraiba Magyarországon az átlagosnál jóval több kerül például olyan keresett termékekből, mint testápoló krém, pelenka, dezodor és fogkefe. Kimagasló arány, az összes hazai vásárlás felénél több jut a drogériákra például szőrtelenítőből, arc- és szemránckrémből, valamint hajfestékből.

A bolttípus népszerűsége hazánkban összefügg a láncok terjeszkedésével. A drogerie markt csak idén 17 új üzletet nyitott, és hálózata immár 250 egységből áll. A Rossmann 5 üzlettel bővített, összesen 186-ra. A Müller 31, a Schlecker 24, míg a DDA 22 értékesítő hellyel van jelen a magyar piacon.

- A drogéria láncok forgalma akkor jelentős, ha a vásárlók mind nagyobb része könnyen eléri őket. Sok fogyasztó kihasználja, hogy lakóhelye közelében, kényelmesen szerezheti be a számára szükséges testápoló szereket. A nagy eladóterű, modern élelmiszerüzleteknek, így a hipermarketeknek is a szakboltok egyedi kínálatukkal, értékes szolgáltatásaikkal támasztanak versenyt. Ebben partnereik erős márkáikkal a testápolók és kozmetikumok gyártói - állapítja meg Jonathan Banks, a Nielsen európai igazgatója.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A magyar fogyasztók 20 százaléka mondta egy felmérés során, hogy leggyakrabban drogériában szerzi be a testápoló szereket és kozmetikumot. Ennél nagyobb arányban csak a németek, hollandok, osztrákok, csehek és britek nyilatkoztak hasonlóan. Ehhez képest viszont kevésbé népszerű ez a kereskedelmi csatorna Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában és Spanyolországban. Ott csak a megkérdezettek 10-20 százaléka gyakori drogéria-vásárló.

Legalacsonyabb, 10 százaléknál is alacsonyabb az arány olyan országokban, ahol a nagy eladóterű élelmiszer üzletek, különösen a hipermarketek nagyon elterjedtek: Ilyen Belgium, Svájc, Olaszország, Franciaország mellett Finnország, Svédország és Norvégia.

Jonathan Banks rámutat, hogy a fogyasztók vásárlásuk színhelyéül a drogériát a kedvező ár-érték viszony mellett leginkább két szempont miatt választják: "Gyorsan megtalálom, amit keresek" és "mindig kapható az, amire éppen szükségem van"- mondják a vásárlók.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem