Az általa forgalmazott infravörös derékaljnak gyógyhatást tulajdonított az Aranyasszony Kft., ám állításait nem tudta hitelt érdemlően igazolni. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) emiatt 3 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A GVH annak vizsgálatára indított eljárást az Aranyasszony Kereskedelmi és Szolgáltató Kft-vel szemben, hogy az általa utazással egybekötött termékbemutatók keretében forgalmazott infravörös derékalj népszerűsítése során nem sértette-e meg a versenytörvényt. A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a terméknek gyógyhatást, egészségre ható tulajdonságokat tulajdonított és azt állította, hogy az alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak vagy rendellenességeinek a gyógyítására.
A GVH-nak nem az a feladata, hogy a különböző hatóságok által lefolytatott vizsgálatokat megismételve vagy azok helyett szakértői bizonyítást folytasson le az áru emberi egészségre gyakorolt hatását illetően. A versenyhatóság feladata az, hogy elemezze: a fogyasztóknak szóló tájékoztatásokban megfogalmazott állítások gyógyhatásra utalnak-e vagy sem. Ha a tájékoztatások ilyen hatást fogalmaznak meg, akkor a jogsértés megállapítható, amennyiben az állítások valóságnak való megfelelését a vállalkozás hatósági engedéllyel vagy más módon nem bizonyítja. A fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát ugyanis minden esetben a közreadójának kell igazolnia. Ha a vállalkozás nem tesz eleget ennek a kötelezettségnek, úgy kell tekinteni, hogy az információ, a tényállítás nem felelt meg a valóságnak.
Mivel az Aranyasszony Kft. nem bizonyította hitelt érdemlően, hogy az infravörös derékalj rendelkezik gyógyhatással, a GVH megállapította, hogy a vállalkozás 2008 márciusától 2008 augusztusáig a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, 2008 szeptemberétől 2008 novemberéig pedig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Emiatt a vállalkozás 3 millió forint bírságot kapott. A bírság összegének megállapításakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a súlyos jogsértés sérülékeny fogyasztókat érintett és olyan termékkel összefüggésben valósult meg, amely tényleges hatásáról a fogyasztók teljes bizonyossággal sosem győződhetnek meg. Ráadásul az infravörös derékaljjal kapcsolatos, több hónapon át tartó kommunikáció középpontjában a jogsértő tájékoztatás állt - tájékoztatott a Versenyhivatal.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó