A magyar felnőtt lakosság többsége úgy véli, hogy biztosan nem adatja be magának a H1N1 elleni védőoltást - derül ki a GfK LHS HealthCare 2009 októberében végzett lakossági felmérésének eredményeiből.
A GfK Hungária és a TÁRKI közös fogyasztói szegmentációs modelljét alapul véve a GfK azt is megvizsgálta, hogy milyen okok húzódnak meg az elutasítás hátterében. Míg a "felső plusz" és a "befutott értelmiségiek" körében a legnagyobb mértékű az elfogadottság a vakcina iránt, addig a "szegény nyugdíjasok" értenek egyet a legkevésbé a vakcina által nyújtott védelem szükségességével.
A magyar 18 év feletti lakosság 81 százaléka elutasítja a H1N1 elleni védőoltás beadatását - derül ki a GfK LHS HealthCare 2009. október végén, 500 fő megkérdezésével készült lakossági felmérésének eredményeiből. Az elutasítás hátterében azonban eltérő okok húzódnak meg a lakosság különböző szegmenseiben. A GfK Hungária és a TÁRKI közös fogyasztói szegmentációs modelljét alapul véve a GfK jelen felmérésében ezeknek az okoknak a hátterét is megvizsgálta.
A fogyasztói szegmentáció során képzett csoportokat vizsgálva megállapítható, hogy a társadalom 4 százalékát alkotó "felső plusz" réteg körében a legnagyobb mértékű az elfogadottság a vakcinát illetően, bár közülük is mindösszesen 23 százalék adatta már be, vagy tervezi, hogy a közeljövőben beadatja magának a védőoltást. A társadalom 14 százalékát alkotó "befutott értelmiségiek" csoportja szintén így vélekedik, 21 százalékuk már is be is adatta, illetve be fogja adatni. Mindkét csoportra jellemző, hogy az átlagnál jóval magasabb a jövedelmük, felsőfokú végzettséggel rendelkeznek és jellemzően nagyobb városokban élnek. Ők azok, akik a legtöbbet tesznek az egészségükért a magyar lakosságon belül, így nem meglepő, hogy körükben a legnagyobb az elfogadottság a védőoltás iránt.
A "szegény nyugdíjasok" (25%) közül tízből kilencen gondolják úgy, hogy egyáltalán nincs szükségük az oltásra, így ők azok, akik a legkevésbé értenek egyet a vakcina által nyújtott védelem szükségességével. Emellett érdemes kiemelni az ugyancsak veszélyeztetettnek számító csoportot, a társadalom 17 százalékát kitevő "hedonista fiatalokat", akik közül 85 százalék gondolja úgy, hogy számára szükségtelen a vakcina beadása.

A különböző fogyasztói csoportok abban is jelentősen különböznek egymástól, hogy milyen mértékben gondolnak eltérően gyermekük, illetve saját maguk beoltatásáról.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legaktívabb és legelfogadóbb "felső plusz" szegmens tagjainak közel egytizede a gyermekének igen, saját magának viszont nem adatja be a védőoltást. Hasonló arányban vannak a társadalom 2 százalékát kitevő, hasonlóan egészségtudatos "felső klasszik" tagjai is, egytizedük csak a gyermekének adatja be, saját magának nem. A "városi alsó-közép" réteg (7%) szegmensben azonban fordított a helyzet, 5 százalékuk csak magának adatja be a vakcinát, a gyermekének nem.
Az elutasítás okai között számos indokot soroltak fel a válaszadók. A megkérdezettek között vannak olyanok, akik nem szoktak influenzások lenni, bíznak az immunrendszerükben, ezért nem adatják be maguknak a vakcinát. Vannak olyanok is, akik eddig sem adattak be influenza elleni védőoltást, csak a kötelezőt, és ez idáig sem történt semmi bajuk. Mások sok ellentmondásos információt hallottak a vakcináról, ezért tartanak tőle. Vannak olyan válaszadók is, akik korábban már tapasztaltak mellékhatást védőoltásnál, illetve félnek az esetleges mellékhatásoktól. Másik részük egyáltalán nincs meggyőződve a vakcina hatékonyságáról, amelyet egyébként túl gyorsan állítottak elő. Emellett a válaszadók közül többen mesterségesen gerjesztett hisztériának gondolják a H1N1 járványt.
A védőoltás mellett voksolók között vannak olyanok, akik krónikus betegek és ezért döntöttek az oltás beadatása mellett, és vannak olyanok is, akik eddig is beadatták az influenza elleni védőoltást, így most sem tesznek másképp. Mások pedig félnek a járványtól, a szövődményektől és gyermekeiket is féltik.

Árstopra sincs szükség, brutál árcsökkentés van a boltokban: itt az olcsósított élelmiszerek listája
Miközben az inflációról szóló hírek rendre az árak emelkedéséről szólnak, akadnak azért olyan termékek is, amelyeknek az ára csökkent az elmúlt egy évben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


