Gazdasági válság ide vagy oda, Szlovákiában idén ugyanannyit szándékoznak költeni az ünnepekre, mint tavaly - legalábbis ez derül ki a Deloitte felméréséből, melyből az Új Szó közöl részleteket.
A felmérésből kiderült, hogy a lakosság 53 százaléka készít karácsonyi költségvetést, és jobban megfontolja, mire költi a pénzt. Érdekes mutató az is, hogy a megkérdezettek saját bevallásuk szerint felhagytak az értelmetlen és fejetlen vásárlással. "Megfontolják, mit vesznek meg, nem vásárolnak olyasvalamit, amire nincs szükségük. A válság ilyen téren hasznos tapasztalat lehet, óvatosabban és főleg értelmesebben költekeznek az emberek" - mondta Zuzana Letková, a Deloitte szakértője.
A lakosság vásárlási szokásainak megváltozását igazolja az is, hogy a karácsonyfa alá elsősorban praktikus ajándékok kerülnek. "Ugyanakkor szűkült azoknak a köre, akiknek ajándékot vesznek, s ha már valakit megajándékoznak, akkor értékesebb ajándékot vesznek" - pontosított Letková.
Érdekesség, hogy a szlovákok nem tartják olyan fontosnak az áruházi akciókat és árengedményeket - ezeket a kritériumokat az üzlet kiválasztásánál a válaszadók nem egész fele tartotta fontosnak, ellentétben a többi európai országgal, ahol ez a szám elérte a 81 százalékot.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








