Bár a tavalyi mélypont után idén már az élénkülés jelei mutatkoznak a rendezvényiparban, a cégek továbbra is visszafogottan szervezik az év végi összejöveteleket. A munkatársak helyett inkább a partnerekre költenek.
A cégek 80 százaléka még mindig keveset költ év végi rendezvényeire; a költségkeretet sok esetben a létszám csökkentésével ellensúlyozzák, vagy elmaradnak a búcsúajándékok - idézte a Napi Gazdaság Angyal Csabát, a Gála Eseményszervező Kft. kreatív igazgatóját. Az elmúlt év végén nagyon sok multinacionális cég zárolta a rendezvényekre szánt összeget, a mélypont igazán a tavalyi utolsó negyedév és az idei első félév volt. Sok esetben egyedileg döntenek a költségkeretekről és az egy rendezvényre felhasználható forrásokról. További változás, hogy sokkal több a kis létszámú ügyfélrendezvény és sokkal kevesebb a saját dolgozókra koreografált esemény - tette hozzá.
A rendezvényipart is elérte a gazdasági mélyrepülés - mondta el a Napinak Németh András, a Deluxe Rendezvények Kft. ügyvezető igazgatója. Az év első felében szinte mindenki megálljt parancsolt a rendezvényekre fordítható kiadásainak, ezzel az események száma is jelentősen visszaesett. Az idei karácsonyi szezonban a cégek ugyan szeretnék megtartani a szokásos összejöveteleket, de vagy a tavalyi árakon (tekintet nélkül az áfaemelésre), vagy annál is olcsóbban. Így lehet az, hogy sok cég a tavalyi elegáns, például múzeumba szervezett rendezvény után idén csak egy étterembe hívja meg kollégáit, partnereit.
A Gála tapasztalatai szerint a megrendelők között elsősorban a magyar tulajdonú középvállalatokra jellemző a bizonytalanság. E kör keresi a leginkább költséghatékony megoldásokat, ám mivel számukra fontos a rendezvényeik hagyománya és a partnerkapcsolatok ápolása, felértékelődtek a kreatív megoldások. Az igények sokszor aköré szerveződnek, hogy csináljuk valami minőségit nagyon olcsón - állítja Angyal. A multinacionális cégek viszont részben visszatértek az eredeti kerékvágásba: a mennyiségre a 2008 előtti időszaknak megfelelően kérnek be ajánlatot, ám a korábbinál 20-25 százalékkal kisebb keretösszegből gazdálkodnak. Az étel minősége és mennyisége, a helyszín egyedisége még mindig fontos, viszont dekorációra, egyedileg koreografált produkciókra, nagyszínpadi látványosságra alig költenek. Felerősödött ugyanakkor a mikroprogramok és az alternatív programok iránti igény.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét