Amellett, hogy a mobiltelefon az elmúlt években meghódította a világ legszegényebb országait, a mobilkommunikáció terjedése segíthet a nyomor felszámolásában és a fejlődő országok felzárkóztatásában is -írja a Népszabadság.
Míg egy évtizede a mobiltelefon még luxuscikknek számított a szegény országokban, mára Afrika és Ázsia legelmaradottabb részein is egyre többen vesznek ilyen készüléket.
A mobilszolgáltatók sokáig kerülték a harmadik világ országait, mert abból indultak ki, hogy úgysem lenne elég előfizetőjük. Mára azonban jelentősen csökkentek az árak, kevésbé számít luxusnak a hordozható készülék. Az olcsó készülékek és a feltöltőkártyák megjelenése után gombamód szaporodni kezdtek a szolgáltatók Afrikában és Ázsiában egyaránt.
A mobil nem csak a hagyományos termelési módokat és a kereskedelmet teszi hatékonyabbá, hanem új lehetőségeket is teremt. Bangladesben például virágzik a közösségi mobiltelefonok hálózata: több mint negyedmillióan élnek abból vidéken, hogy mobiltelefont vesznek, amit aztán némi pénzért cserébe a falu többi lakója is használhat. A mobiltelefon sokak számára a bankot is helyettesíti. Több afrikai országban bevett gyakorlat a mobiltelefon-feltöltőkártyával történő fizetés, számos államban pedig egész minibank-hálózat alakult ki, amely lehetővé teszi az átutalást is: elég csak egy feltöltőkártyát venni, felhívni a távoli rokon falujában lakó mobiltelefonnal rendelkező mikrobankárt, aki a feltöltőkártya kódjáért cserébe némi jutalék levonása után folyósítja a kártya árát.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








