Abu Dzabiból származó főtulajdonosa lehet a hazai mobilpiac meghatározó cégének, a Yettelnek a Telex információi szerint.
Amellett, hogy a mobiltelefon az elmúlt években meghódította a világ legszegényebb országait, a mobilkommunikáció terjedése segíthet a nyomor felszámolásában és a fejlődő országok felzárkóztatásában is -írja a Népszabadság.
Míg egy évtizede a mobiltelefon még luxuscikknek számított a szegény országokban, mára Afrika és Ázsia legelmaradottabb részein is egyre többen vesznek ilyen készüléket.
A mobilszolgáltatók sokáig kerülték a harmadik világ országait, mert abból indultak ki, hogy úgysem lenne elég előfizetőjük. Mára azonban jelentősen csökkentek az árak, kevésbé számít luxusnak a hordozható készülék. Az olcsó készülékek és a feltöltőkártyák megjelenése után gombamód szaporodni kezdtek a szolgáltatók Afrikában és Ázsiában egyaránt.
A mobil nem csak a hagyományos termelési módokat és a kereskedelmet teszi hatékonyabbá, hanem új lehetőségeket is teremt. Bangladesben például virágzik a közösségi mobiltelefonok hálózata: több mint negyedmillióan élnek abból vidéken, hogy mobiltelefont vesznek, amit aztán némi pénzért cserébe a falu többi lakója is használhat. A mobiltelefon sokak számára a bankot is helyettesíti. Több afrikai országban bevett gyakorlat a mobiltelefon-feltöltőkártyával történő fizetés, számos államban pedig egész minibank-hálózat alakult ki, amely lehetővé teszi az átutalást is: elég csak egy feltöltőkártyát venni, felhívni a távoli rokon falujában lakó mobiltelefonnal rendelkező mikrobankárt, aki a feltöltőkártya kódjáért cserébe némi jutalék levonása után folyósítja a kártya árát.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


