Szúrja az EU szemét -pontosabban inkább bántja a fülét- a túl hangos zenehallgatás. Az Európai Bizottság fogyasztóvédelemért felelős biztosának tervei szerint szigorúbban szabályozzák majd a hordozható zenelejátszók hangerejét.
Meglena Kuneva, az Európai Bizottság fogyasztóvédelemért felelős biztosa várhatóan jövő héten ismerteti majd azt a tervezetet, mely szigorúbb szabályokat írna elő a hordozható zenelejátszó eszközök gyártói számára. Így várhatóan az MP3 lejátszók és a zenelejátszós mobiltelefonok gyártói is szigorításra számíthatnak. A cél természetesen az egészségkárosodás megelőzése.
A tervezett szabályozás szerint ugyanis minden zenelejátszónak rendelkeznie kell majd egy olyan beépített hangerőszabályzóval: a maximális hangerő 80 decibeles lesz. Most egy iPod maximálisan 100 decibeles hangerőt képes kiadni, de szakemberek szerint ez is túl erős. Összehasonlításként, egy felszálló repülőgép 120 decibeles hangerőt ad ki.
A biztos szerint az egyre elterjedtebb hordozható lejátszók komoly veszélyt jelentenek az egészségre, még akkor is, ha az egyre fejlődő technikának köszönhetően a hangminőség nagy hangerő mellett is ugyanolyan jó marad. Egy orvosokból álló bizottság kimutatta, hogy a gyakori zenehallgatók 10 százalékánál 5 éven belül halláskárosodás következhet be, ha maradnak a jelenlegi -túl hangos - eszközök.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








