A korábbi klímaelemzések többsége arra a véleményre jutott, hogy a század végére 3-4 celsius fokkal nőhet az átlagos hőmérséklet bolygónkon. Egy felmérés szerint mindez már 2060-ig megtörténhet. Akkor pedig hőség lesz és szárazság.
A birt Department of Energy and Climate Change megrendelésére készült tanulmány szerint nem a következő generációk, hanem már a mai fiatalok is komoly hőségre számíthatnak öregkorukban, hiszen alig 50 éven belül 4 celsius fokkal emelkedhet a hőmérséklet, ha nem teszünk rendkívül gyorsan valamit a károsanyag-kibocsátások radikális csökkentése érdekében.
A négy fokos felmelegedésnek elképesztő káros hatása lenne bolygónkra. Az emberiség felének veszélybe kerülne az ivóvíz-készlete, az flóra és fauna fele kihalna, az alacsonyabban fekvő területek pedig mocsaras tengerré változnának, a tengerparti városokkal együtt. A hőmérséklet emelkedése pedig csak átlagosan tesz ki 4 celsius fokot, az Északi-sark, valamint Nyugat- és Dél-Afrika akár 10 fokos felmelegedéssel is szembesülhet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








