Lusta a magyar sorban állni, meg is fizeti az árát

2009. július 27. 13:02

Az AC Nielsen legfrissebb felmérése szerint a magyar lakosság továbbra is sok húskészítményt vásárol: a forgalom mind mennyiségben, mind árban növekedett. Az önkiszolgálással eladott áru egyre népszerűbb, annak ellenére, hogy átlagosan közel egyharmaddal drágább, mint a csemege pultoknál, kimérve értékesített húskészítmények.

A párizsi, kolbász és a többiek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett 2008 július-2009 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac mérete túllépett az évi 205 milliárd forinton. Mennyiségben stabilan meghaladja a 165 ezer tonnát a bolti eladás.

Az önkiszolgálással eladott áru egyre népszerűbb, annak ellenére, hogy átlagosan közel egyharmaddal drágább, mint a csemege pultoknál, kimérve értékesített húskészítmények. Az előrecsomagolt, önkiszolgáló szegmensre - értékben - már 61 százalék jutott a bolti eladásból, ami 2 százalékponttal nagyobb, mint egy évvel korábban. A másik oldalon, a csemege pult részaránya 41-ről 39 százalékra csökkent.


Kimérve a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, egy kilogramm húskészítménynél, sertésből a tavaly május-júniusi 1 119 forint után idén az ötödik-hatodik hónapban 1 224 forint. Ugyanakkor önkiszolgálásban a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár egy év alatt 1 485-ről 1 614 forintra emelkedett.

A fogyasztók legjobban a többek között párizsit és virslit magában foglaló vörösárukat kedvelik. Értékben az eladások 25 százaléka jutott rájuk a legutóbbi tizenkét hónap adatai szerint. Hasonlóan népszerű a száraz és félszáraz kolbász, 23 százalékos mutatóval, 2008 július-2009 júniusban. Utánuk a főtt sonkák következnek 12, majd a felvágottak és szalonnák 9-9, továbbá egyéb kolbászok 8 százalékkal. A többi szegmens részaránya 5 százalék vagy kevesebb. Ezek a mutatók alig változnak, egyik évről a másikra.

A húskészítmény a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Az utána következő sör kiskereskedelmi forgalma évi 115 milliárd forint körül mozog. Az összes húskészítmény mennyiségben mért bolti eladásából az utóbbi két évben, stabilan 79-79 százalékot vitt el a sertéshús, 19-19-et a baromfi- és mindössze 2-2-t a marhahús.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Figyelemre méltó a húskészítményeknél a kereskedelmi márkák növekvő aránya: Idén május-júniusban 33 százalék jutott rájuk, a mennyiségben mért bolti eladásból. A tavalyi hasonló periódusban 30 százalékot regisztrált a Nielsen.

Változnak a vásárlás színhelyei. Összességében ugyanis tovább koncentrálódott a húskészítmények kiskereskedelme. A hipermarketre változatlanul 32 százalék jut a mennyiségi eladásból, 2008 július-2009 júniusban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres szegmens mutatója viszont 31-ről 33 százalékra emelkedett. Ugyanakkor 1-1 százalékponttal csökkent az 51-200 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya; 6, illetve 17 százalékra.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem