Mallorca hosszú éveken keresztül főként a brit és német, naphosszat semmittevő turisták kedvelt desztinácója volt, a válság azonban drasztikus piacvesztéshez vezetett. A spanyolok most radikális váltásra készülnek: Európa Copacabana-ját szeretnék létrehozni.
A világhírű "Playa de Palma" több mint 40 ezer szállodai ágyának felét meg fogják szűntetni, és a rengeteg kétcsillagos szállodából három-, négycsillagos hoteleket varázsolnak, ezzel a tömegturizmustól az exkluzivitás felé vennék az irányt a helyi turisztikai vezetők.
A "szépészeti beavatkozásra" több mint 3 milliárd eurót szánnak, amiből a tengerparti pálmafák ültetésétől kezdve, parkok létrehozásán át, egészen a bicikliútig számos projektet finanszíroznak majd.
Várhatóan nem ez lesz az egyetlen ilyen akció Spanyolországban, hiszen nem csak Mallorcán, de a Costa Brava-n, Costa Blanca-n és Costa del Sol-on is döglődik a tömegturizmus. Korábban ugyanis akkor is csilingelt a kassza, ha szinte semmilyen program nem kecsegtette az ideérkező turistákat a tengerparti napozáson kívül, mára azonban ugyanezt jóval olcsóbban is megtehetik Horvátországban, de akár még -Észak-Afrikában is.
Idén Mallorcára 8,5 százalékkal százalékkal kevesebb turista érkezett, egész Spanyolországot pedig közel 12 százalékos visszaesés jellemzi, holott a gazdasági teljesítmény közel 11 százalékáért ez az ágazat felel.

Vakteszten győzött a Lidl sajátmárkás pezsgője: inkább ezt vedd fillérekért, mint a Moët & Chandon-t
Több mint 2500 fős vakteszt hozott meglepő eredményt. Nem véletlen, hogy a sajátmárkás termékek ennyire nagy népszerűségnek örvendenek Magyarországon.

Ez most komoly, tényleg 40000 forintot ér ez az 1000 forintos bankjegy? Bárki fiókjában lapulhat egy
Ma már a modern, új pénzeknek is igen komoly gyűjtőtábora van Magyarországon.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Jöttek a rendőrök, erre felrobbant a ház - hihetetlen felvételek
- Halálos dróntcsapás, tévedésből
- A vasutasok kiterítették lapjaikat: ekkora béremelést kérnek
- Drága a vonaljegy, azonnal lépnie kellett a MÁV-nak a szabadkai vasútvonalon
- Lemondott a Telekom Veszprém vezérszurkolója a Barcelona elleni balhés meccs után
- Golovin Vlagyimir elárulta, mire készül a súlyos vereség után
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


