13 °C Budapest

Mallorcából Copacabana: elegük lett a tömegturizmusból

2009. július 20. 12:02

Mallorca hosszú éveken keresztül főként a brit és német, naphosszat semmittevő turisták kedvelt desztinácója volt, a válság azonban drasztikus piacvesztéshez vezetett. A spanyolok most radikális váltásra készülnek: Európa Copacabana-ját szeretnék létrehozni.

A világhírű "Playa de Palma" több mint 40 ezer szállodai ágyának felét meg fogják szűntetni, és a rengeteg kétcsillagos szállodából három-, négycsillagos hoteleket varázsolnak, ezzel a tömegturizmustól az exkluzivitás felé vennék az irányt a helyi turisztikai vezetők.

A "szépészeti beavatkozásra" több mint 3 milliárd eurót szánnak, amiből a tengerparti pálmafák ültetésétől kezdve, parkok létrehozásán át, egészen a bicikliútig számos projektet finanszíroznak majd.

Várhatóan nem ez lesz az egyetlen ilyen akció Spanyolországban, hiszen nem csak Mallorcán, de a Costa Brava-n, Costa Blanca-n és Costa del Sol-on is döglődik a tömegturizmus. Korábban ugyanis akkor is csilingelt a kassza, ha szinte semmilyen program nem kecsegtette az ideérkező turistákat a tengerparti napozáson kívül, mára azonban ugyanezt jóval olcsóbban is megtehetik Horvátországban, de akár még -Észak-Afrikában is.

Idén Mallorcára 8,5 százalékkal százalékkal kevesebb turista érkezett, egész Spanyolországot pedig közel 12 százalékos visszaesés jellemzi, holott a gazdasági teljesítmény közel 11 százalékáért ez az ágazat felel.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem