Mallorca hosszú éveken keresztül főként a brit és német, naphosszat semmittevő turisták kedvelt desztinácója volt, a válság azonban drasztikus piacvesztéshez vezetett. A spanyolok most radikális váltásra készülnek: Európa Copacabana-ját szeretnék létrehozni.
A világhírű "Playa de Palma" több mint 40 ezer szállodai ágyának felét meg fogják szűntetni, és a rengeteg kétcsillagos szállodából három-, négycsillagos hoteleket varázsolnak, ezzel a tömegturizmustól az exkluzivitás felé vennék az irányt a helyi turisztikai vezetők.
A "szépészeti beavatkozásra" több mint 3 milliárd eurót szánnak, amiből a tengerparti pálmafák ültetésétől kezdve, parkok létrehozásán át, egészen a bicikliútig számos projektet finanszíroznak majd.
Várhatóan nem ez lesz az egyetlen ilyen akció Spanyolországban, hiszen nem csak Mallorcán, de a Costa Brava-n, Costa Blanca-n és Costa del Sol-on is döglődik a tömegturizmus. Korábban ugyanis akkor is csilingelt a kassza, ha szinte semmilyen program nem kecsegtette az ideérkező turistákat a tengerparti napozáson kívül, mára azonban ugyanezt jóval olcsóbban is megtehetik Horvátországban, de akár még -Észak-Afrikában is.
Idén Mallorcára 8,5 százalékkal százalékkal kevesebb turista érkezett, egész Spanyolországot pedig közel 12 százalékos visszaesés jellemzi, holott a gazdasági teljesítmény közel 11 százalékáért ez az ágazat felel.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


