Mallorca hosszú éveken keresztül főként a brit és német, naphosszat semmittevő turisták kedvelt desztinácója volt, a válság azonban drasztikus piacvesztéshez vezetett. A spanyolok most radikális váltásra készülnek: Európa Copacabana-ját szeretnék létrehozni.
A világhírű "Playa de Palma" több mint 40 ezer szállodai ágyának felét meg fogják szűntetni, és a rengeteg kétcsillagos szállodából három-, négycsillagos hoteleket varázsolnak, ezzel a tömegturizmustól az exkluzivitás felé vennék az irányt a helyi turisztikai vezetők.
A "szépészeti beavatkozásra" több mint 3 milliárd eurót szánnak, amiből a tengerparti pálmafák ültetésétől kezdve, parkok létrehozásán át, egészen a bicikliútig számos projektet finanszíroznak majd.
Várhatóan nem ez lesz az egyetlen ilyen akció Spanyolországban, hiszen nem csak Mallorcán, de a Costa Brava-n, Costa Blanca-n és Costa del Sol-on is döglődik a tömegturizmus. Korábban ugyanis akkor is csilingelt a kassza, ha szinte semmilyen program nem kecsegtette az ideérkező turistákat a tengerparti napozáson kívül, mára azonban ugyanezt jóval olcsóbban is megtehetik Horvátországban, de akár még -Észak-Afrikában is.
Idén Mallorcára 8,5 százalékkal százalékkal kevesebb turista érkezett, egész Spanyolországot pedig közel 12 százalékos visszaesés jellemzi, holott a gazdasági teljesítmény közel 11 százalékáért ez az ágazat felel.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök