Ismét egy mindenre kiterjedő felmérés készült a világ legnevesebb és legértékesebb márkáiról. A szakértők idén a Google-t hozták ki győztesnek, melynek brandértéke - a világon első ízben - elérte a 100 milliárd dollárt.
A Google mára beépült a köztudatba és a mindennapjainkba. A Google immár nemcsak egy márkanév: angolszász országokban teljesen elfogadott kifejezéssé vált az "I'll google that", Magyarországon pedig egyre több fórumon tűnik fel a "Google a barátod" hozzászólás, ha valaki valami olyat keres, amit simán fellelni az interneten.
Ennek köszönhetően körözte le a kaliforniai vállalat a korábbi évek nagy riválisait. A társaság brandértéke a Millward Brown Brandz Top 100 listája szerint elérte a 100 milliárd dollárt, a második a Microsoft 76,2 milliárddal, míg a dobogó alsó fokán a Coca-Cola áll "alig" 67,6 milliárd dollárral. A Top 100 vállalatok márkanevének értéke viszont összességében mindössze 1,7 százalékkal emelkedett.
A listán 15 új márkanév kapott helyet, közülük a legjobb Pampers 31., a Nintendo 32. a Visa pedig 36. lett. Azok az áruházláncok, melyek diszkontáraikról híresek, mind remekeltek a válságban: a Wal-Mart 19, az Aldi 49, az Auchan 48 százalékkal erősödött.
És hogy mit is jelent a valóságban a 100 milliárd dollár, amennyire a Google-t becsülik? Nos ez az összeg nagyjából Szlovákia egy éves nominális GDP-jének felelt meg 2008-ban a Nemzetközi Valutaalap számításai szerint, Magyarország GDP-jének pedig a kétharmadát teszi ki. De a gazdasági mélyrepülés iskolapéldáját bemutató Kalifornia állam évtizedek alatt felhalmozódott adósságállományát is ki tudnák fizetni a cégtulajdonosok, miután kifizették a céget, hiszen ez az összeg is "alig" 60 milliárd dollárt tesz ki.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok