31 °C Budapest

Mennyit is ér Googleország?

2009. május 5. 17:32

Ismét egy mindenre kiterjedő felmérés készült a világ legnevesebb és legértékesebb márkáiról. A szakértők idén a Google-t hozták ki győztesnek, melynek brandértéke - a világon első ízben - elérte a 100 milliárd dollárt.

A Google mára beépült a köztudatba és a mindennapjainkba. A Google immár nemcsak egy márkanév: angolszász országokban teljesen elfogadott kifejezéssé vált az "I'll google that", Magyarországon pedig egyre több fórumon tűnik fel a "Google a barátod" hozzászólás, ha valaki valami olyat keres, amit simán fellelni az interneten.

Ennek köszönhetően körözte le a kaliforniai vállalat a korábbi évek nagy riválisait. A társaság brandértéke a Millward Brown Brandz Top 100 listája szerint elérte a 100 milliárd dollárt, a második a Microsoft 76,2 milliárddal, míg a dobogó alsó fokán a Coca-Cola áll "alig" 67,6 milliárd dollárral. A Top 100 vállalatok márkanevének értéke viszont összességében mindössze 1,7 százalékkal emelkedett.

A listán 15 új márkanév kapott helyet, közülük a legjobb Pampers 31., a Nintendo 32. a Visa pedig 36. lett. Azok az áruházláncok, melyek diszkontáraikról híresek, mind remekeltek a válságban: a Wal-Mart 19, az Aldi 49, az Auchan 48 százalékkal erősödött.

És hogy mit is jelent a valóságban a 100 milliárd dollár, amennyire a Google-t becsülik? Nos ez az összeg nagyjából Szlovákia egy éves nominális GDP-jének felelt meg 2008-ban a Nemzetközi Valutaalap számításai szerint, Magyarország GDP-jének pedig a kétharmadát teszi ki. De a gazdasági mélyrepülés iskolapéldáját bemutató Kalifornia állam évtizedek alatt felhalmozódott adósságállományát is ki tudnák fizetni a cégtulajdonosok, miután kifizették a céget, hiszen ez az összeg is "alig" 60 milliárd dollárt tesz ki.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 4. szerda
Bulcsú
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?