Egyszerre járja meg a mennyet és a poklot a 87 éve töretlenül működő Reader's Digest. Hiába kapott ugyanis rangos elismerést a lap, a felvásárlásakor keletkezett kétmilliárd dolláros tartozást nehéz lesz ledolgozni. Ha nem lehetetlen.
Hiába vehette át múlt héten Peggy Northrop főszerkesztő a 2009-es National Magazine-díjat a kiváló minőségért, amit a lap képvisel, a tulajdonos vállalat hihetetlen nehézségekkel küzd a fennmaradásért. A 87 éves Reader's Digest, és még vagy 44 másik magazin és honlap kiadója, a Reader's Digest Association több, mint kétmilliárd dollár adósságot halmozott fel.
A társaság tulajdonosi köre két éve változott, amikor egy magán-befektetői csoport a Ripplewood Holdings vezetésével felvásárolta a céget. Azonban nem csak a lap kinézete változott a tulajdonoscserével, de sajnos a pénzügyi helyzete is. Ez idő alatt az adósságok 2,1 milliárd dollárra növekedtek, a tartozásainak minősítése az összegyűrt újságpapíréval egyenlő, a cég mérlege pedig katasztrofális adatokat mutat.
Az utóbbi hónapokban a milliárdos Tim Collins vezette Ripplewood már több forgatókönyvvel is előállt, amivel meg lehetne menteni a vállalatot. Felfogadták a Kirkland & Ellis ügyvédi irodát, valamint a Miller Buckfire pénzügyi tanácsadóit, hogy segítsenek kilábalni a bajból és adjanak ötleteket a Reader's Digest széleskörű pénzügyi és szerkezeti átalakítására. A cég nem tervezi a csődvédelembe vonulást, inkább igyekszik megegyezni a hitelezőkkel. Szóba került az új részvények kibocsátása is, melyből a lejáró tartozásokat lehetne kiegyenlíteni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


