Ismerős forma, ismerős színek, ismerős logó a hátlapon. Szinte olyan, mint az eredeti. A kínai Shenzen városának mobiltelefon-üzleteiben gyakorlatilag minden márka imitációját meg lehet vásárolni, sőt olyan is van, ami még az eredeti készüléknél is többet tud, csak éppen iPhone helyett Hi-Phone, Samsung helyett Sumsung márkanévvel van ellátva - olvasható a The New York Times online kiadásában -írja a hamisitasellen.hu.
Öt évvel ezelőtt a mobiltelefonok tervezése és gyártása meglehetősen sokba került, így ezek hamisítása nem volt kifejezetten vonzó anyagilag. Időközben azonban a technológiai fejlődésnek köszönhetően gyorsabbá és költséghatékonyabbá vált a készülékek előállítása, így a hamisítók is fokozatosan beléptek termékeikkel a piacra. Ma már egy öt alkalmazottal rendelkező cég is gyárthat ilyeneket, hiszen 100 mérföldes körzetben minden szükséges beszállítót megtalál.
A technológiai fejlődés kínai kisvállalkozások százai számára tette lehetővé, hogy hamis telefonok gyártására és értékesítésére alapozzák működésüket. Ezek többsége a kínai Shenzen városában működik. A helyi kiskereskedők tucatjai árusítják a Nokia, a Motorola, a Samsung, az iPhone és egyéb márkájú készülékek utánzatait. Az üzlet pedig jól megy nekik. A Gartner piackutató szerint ugyanis a Kínában évente eladott telefonok 20 százaléka shenzen-i készülék, a helyi, koppintott mivoltukra utaló kifejezést használva: shanzai mobil.
A kínai állam ugyanakkor nem sokat tesz a hamis mobilok értékesítésének visszaszorítása érdekében. Igaz, a múlt hónapban az Ipari és Információtechnológiai Minisztérium közleményben figyelmeztette az állampolgárokat a hamis készülékek veszélyeire, ami szerint az ezek által kibocsátott sugárzás nagyobb a megengedettnél. Az egyik állami sajtóorgánum arról is beszámolt, hogy néhány hete egy nő súlyos égési sérüléseket szenvedett a nadrágzsebében felrobbant mobilkészülék miatt.
Sok szakértő szerint a shanzai jelenség valójában a kínai gyártók kreativitását bizonyítja. Míg a készülékek első pillantásra olyanok, mint az eredetiek, néhány cég új funkciókkal fejleszti tovább ezeket, például nagyobb kijelzőt, jobb felbontású kamerát szerelnek beléjük, vagy két SIM-kártya kezelésére teszik alkalmassá a készülékeket. A gyakorlatban azonban a stratégiájuk egészen egyszerű: az ismert mobiltelefon-gyártók készülékeinek külső kialakítását és márkajelzését lemásolva olcsó mobilok millióit tudják eladni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








