Gyógyhatást tulajdonított az általa forgalmazott étrendkiegészítőknek az Egészségfarm Kft., amivel megtévesztette a fogyasztóit - áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében. A vállalkozás egymillió forint bírságot kapott.
"Csökkenti a vastagbélrák veszélyét. A gyors sebgyógyulást fokozza. Aranyér kezelésére alkalmas. Szürkehályog kezelésére alkalmas. Égett sebeket kiválóan gyógyít." Ilyen és ehhez hasonló állításokat tett közzé az általa forgalmazott egyes étrendkiegészítőkről és kozmetikumokról az Egészségfarm Kft. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az ilyen tartalmú hirdetések alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére.
Gyógyhatást ugyanis csak akkor lehet egy készítménynek tulajdonítani, ha hatását olyan klinikai vizsgálatokkal igazolták, melyek eredményeit a szakhatóság (nevezetesen az Országos Gyógyszerészeti Intézet) elfogadta, és a terméket gyógyszerként engedélyezte. Ugyanakkor a kozmetikai termékek biztonságosságáról, gyártási, forgalmazási feltételeiről és közegészségügyi ellenőrzéséről szóló rendelet szerint tilos kozmetikai terméket megtévesztő jelöléssel, kivitelezéssel és adatokkal, valamint kifejezetten nem kozmetikai (pl.: terápiás hatás) hatásra hivatkozással, illetve céllal forgalomba hozni és reklámozni. E jogszabály értelmében megtévesztésnek minősül, ha a terméknek olyan hatást tulajdonítanak, amellyel az a tudományos ismeretek szerint nem rendelkezik, illetve azt a benyomást keltik, hogy a hatás biztonsággal elvárható.
Mindezek miatt a GVH egymillió forint bírságot szabott ki az Egészségfarm Kft.-re. A versenyhatóság bírságnövelő tényezőként vette figyelembe, hogy az érintett bizalmi jellegű termékekről hozott nyilvánosságra megtévesztő információkat és hosszú időn át elérhető hirdetéseivel kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat célzott meg. Bírságcsökkentőként értékelte ugyanakkor a GVH, hogy a vállalkozás nem minősül a piac meghatározó szereplőjének, hirdetései nem váltak széles körben ismertté, az eljárás megindulását követően pedig azonnal eltávolította a jogsértő tartalmakat a honlapjáról.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







