Gyógyhatást tulajdonított az általa forgalmazott étrendkiegészítőknek az Egészségfarm Kft., amivel megtévesztette a fogyasztóit - áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében. A vállalkozás egymillió forint bírságot kapott.
"Csökkenti a vastagbélrák veszélyét. A gyors sebgyógyulást fokozza. Aranyér kezelésére alkalmas. Szürkehályog kezelésére alkalmas. Égett sebeket kiválóan gyógyít." Ilyen és ehhez hasonló állításokat tett közzé az általa forgalmazott egyes étrendkiegészítőkről és kozmetikumokról az Egészségfarm Kft. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az ilyen tartalmú hirdetések alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére.
Gyógyhatást ugyanis csak akkor lehet egy készítménynek tulajdonítani, ha hatását olyan klinikai vizsgálatokkal igazolták, melyek eredményeit a szakhatóság (nevezetesen az Országos Gyógyszerészeti Intézet) elfogadta, és a terméket gyógyszerként engedélyezte. Ugyanakkor a kozmetikai termékek biztonságosságáról, gyártási, forgalmazási feltételeiről és közegészségügyi ellenőrzéséről szóló rendelet szerint tilos kozmetikai terméket megtévesztő jelöléssel, kivitelezéssel és adatokkal, valamint kifejezetten nem kozmetikai (pl.: terápiás hatás) hatásra hivatkozással, illetve céllal forgalomba hozni és reklámozni. E jogszabály értelmében megtévesztésnek minősül, ha a terméknek olyan hatást tulajdonítanak, amellyel az a tudományos ismeretek szerint nem rendelkezik, illetve azt a benyomást keltik, hogy a hatás biztonsággal elvárható.
Mindezek miatt a GVH egymillió forint bírságot szabott ki az Egészségfarm Kft.-re. A versenyhatóság bírságnövelő tényezőként vette figyelembe, hogy az érintett bizalmi jellegű termékekről hozott nyilvánosságra megtévesztő információkat és hosszú időn át elérhető hirdetéseivel kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat célzott meg. Bírságcsökkentőként értékelte ugyanakkor a GVH, hogy a vállalkozás nem minősül a piac meghatározó szereplőjének, hirdetései nem váltak széles körben ismertté, az eljárás megindulását követően pedig azonnal eltávolította a jogsértő tartalmakat a honlapjáról.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
A Pictorial Collective-vel karöltve készítette el az elmúlt egy év leforgása alatt a Petőfi utcák népe című fotósorozatot, aminek kapcsán Stiller Ákossal beszélgettünk
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
-
Töretlen az érdeklődés a babaváró hitel iránt az MBH Banknál (x)
Az idei évben még a megszokott feltételekkel igényelhetik a családalapító házaspárok a kamattámogatott hitelt, jövő évtől azonban változnak a feltételek.
-
Cloud Computing Gyorstalpaló – Bevezetés a SaaS, PaaS és IaaS világába (x)
A technológiai fejlődés révén a felhő mára szinte mindenütt jelen van – még ha nem is vesszük észre.
- PSZ: béralku helyett bérdiktátumot kapnak a pedagógusok
- Közös fővárosi ellenzéki listát javasol a DK – a nap hírei
- Edogan nemzetközi bíróságon vonná felelősségre Izraelt
- Novák Katalin a béke fontosságát hangsúlyozta II. Tavadrosz kopt pápának
- Visszaváltható palackok - A legfontosabb még január 1-jén is hiányozni fog
- Olaf Scholz igazságbeszéde a Bundestagban: nehéz idők jönnek
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


