15 °C Budapest

Mégsem rákkeltőek a Johnson & Johnson babaolajai

2009. március 23. 10:00

A Kínai Állami Élelmiszer-és Gyógyszerfelügyelet nem talált bizonyítékot arra, hogy a Johnson & Johnson babaápolási termékei rákkeltő anyagokat tartalmaznának. Ezt korábban egy egészségügyi aktivista csoport állította.

A pekingi ellenőrök 33 terméket -köztük 14 féle fürdőolajat és testápolót- vizsgáltak, de nem találták nyomát rákkeltő vagy mérgező szereknek. Ugyanakkor a testület közölet: továbbra is szigorúan vizsgálja majd a termékeket, és ha szükséges, azonnal beavatkozik.

A Johnson & Johnson és más gyártók termékei a "Campaign for Safe Cosmetics" (Kampány a Biztonságos Kozmetikumokért) nevű amerikai aktivista csoport feketelistáján szerepeltek, mint olyan árucikkek, amelyek formaldehidet vagy dioxint tartalmaznak.

A kirobbant botrány miatt több nagy üzletlánc is levette polcairól a gyanúba keveredett babaápolási cikkeket azonban a hatósági vizsgálatok eredményeinek hatására várhatóan ismét forgalmazzák majd őket.

Az eset azért váltott ki nagy riadalmat, mert tavaly ősszel a kínai hatóságok melamint találtak három jelentős tejipari vállalat által forgalmazott tejben. A mérgező anyaggal szennyezett bábitápszerek - amelyek miatt több ezer csecsemő került kórházba, sok közülük meg is halt - és élelmiszerek a világ számos pontjára eljutottak, Magyarországon is találtak olyan termékeket, amelyekben az egészségügyi határérték felett volt a melamin mennyisége.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem