Az Allianzhoz tartozó Euler Hermes (EH) legújabb helyzetértékelése szerint itthon a felszámolási eljárások száma több mint ötödével nőhet 2009 első felében. A fűnyíró leginkább az építőiparban és az elektronikai kereskedelmi cégek mezején ritkíthat - írta a Napi Gazdaság.
. A világ legnagyobb hitelbiztosítója figyelmeztet arra is, hogy a válság átgyűrűzése a reálszférába várhatóan a vásárlóerő látványos csökkenését idézi elő. A fogyasztói magatartás ehhez mért átalakulását, azaz a kereslet visszaesését az alapvető fogyasztási cikkek kivételével minden téren nyilvánvalóan a vállalkozások bevételei is megérzik.
Az EH szerint a cégek paradox módon a túlélés érdekében kénytelenek lesznek a versenyképességet javító beruházásokat elhalasztani, ami viszont csökkenti a túlélési esélyeiket. A leginkább veszélyeztetett kör az autó- és építőipari beszállítók köreiből, valamint az elektronikai kereskedelmi cégekből áll össze. Ezekben a szegmensekben ugyanis jelentősen nőhet a szállítói tartozások határideje, ami már önmagában növelheti a felszámolási eljárások számát.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








