Eddig igencsak racionális magatartás volt kivárni a plazma vagy LCD tévék megvásárlásával, mondván hogy egy évvel elhalasztva a dolgot, akár féláron is megkaphatjuk a kinézett darabot. A válság ilyen szempontból komolyan keresztbetett a vásárlóknak, a DisplaySearch előrejelzése szerint ugyanis a tévéértékesítés visszaesésével párhuzamosan megáll majd az árcsökkenés is.
A prognózis szerint 2009-ben csökkenni fog az USA-ban a televízió értékesítés, mind mennyiségben, mind értékben. Azért érdekes ez az előrejelzés, mert korábban a gyártók mindig úgy érveltek, hogy termékeik iránt a nehéz gazdasági periódusokban sem csökkenhet a kereslet, hiszen ilyenkor többen maradnak otthon és többek között tévézéssel múlatják az időt.
Az előrejelzés szegmensenkénti bontásban azt mutatja, hogy minden tévétípusra összességében 4%-os lehet a visszaesés 2009-ben, míg önmagában az LCD terület 2%-kal nőhet 2008-hoz képest. (Mielőtt ennek a növekedésnek bárki is nagyon örülne, jegyezzük meg, hogy 2008-ben 22%-os volt az ütem az előző évhez képest, míg 2007-ben még 77%-os volt a dinamika.)
Szakértők kiemelik, hogy a jövőre várt visszaesés nem csak annak tudható be, hogy a korábbi növekedés a digitális átállásnak és a régebbi típusú készülékek lecserélésének az eredménye volt. A gyárak már most is alacsonyabb kapacitással üzemelnek, mint hónapokkal ezelőtt, a kereslet csökkenése ugyanis már közvetlenül érezhető.
Mindez nem jelent sok jót a vásárlóknak, a DisplaySearch szakembere szerint ugyanis az LCD tévék ára igencsak stabil maradhat a közeljövőben, és semmiképp sem eshet már tovább olyan dinamikusan, ahogy tette ezt a korábbi években. A gyártók többsége elhalasztja az újabb gyártóegységek létesítését, melyek pedig az eddiginél is hatékonyabban gyártották volna az LCD paneleket, így teret engedhettek volna a további árcsökkentésnek. A jelenlegi helyzetben azonban az árak befagyhatnak, a vásárlás előtt állóknak nem nagyon van hát mire várniuk.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé