Az idei aranyvasárnapon bizonyosan nem tétlenkedtek a kereskedők védőszentjei. A kiskereskedők nagykönyvében ugyanis pontosan úgy írják körbe a tökéletes vásárlóidőt, mint ahogy az tegnap összejött. A jó idő az ünnepi szezonban az utcai bazározók számára szinte élet-halál kérdése, ám egy lucskos, szürke, hideg nap a nagy bevásárlóközpontok bevételét is komolyan csökkentheti - írja a Népszabadság.
A kiemelt vevőcélpontok előtt már jóformán csak tyúklépésben lehetett közlekedni, a bankautomatáknál is hosszú volt a sor. A hipermarketek kasszáinál felhalmozott árumennyiségtől az embernek már olyan érzése támadt, mintha valami hosszabb éhínségre készülnének fel a vásárlók.
A kosárba kerülő árukat szemlélve azonban megalapozottnak tűnik az a vélemény is, hogy a fogyasztók jó része most az olcsóbb termékekkel kárpótolja magát. Az elektronikai üzletekben - Saturn, Media Markt, Electro World - a kasszák előtt szinte mindenütt viszonylag olcsóbb háztartási elektronikai termékekkel "felszerelt" vásárlók sorakoztak. Az is árulkodó jel, hogy az áruhiteles cégek standjai úgyszólván kihaltak voltak.
Igaz, a budai Mammut egyik vevőszolgálatán inkább úgy látják, hogy a vásárlóknak nem a "hitelérzékenységük", hanem a megfontoltságuk nőtt. Egyszerűen az a helyzet, hogy a nagyobb értékű ajándékokat már hetekkel korábban megvették, így az aranyvasárnapot inkább a kisebb ajándékok beszerzésére szánták.
Bár az időjárás az utolsó napokban kegyes volt az utcai kereskedőkhöz is, a Vörösmarty téri kézművesek a fejüket ingatták amikor a forgalomra kérdezték őket. Nem az igazi - felelték. Szerintük a forgalom döntő része egy-két héttel ezelőtt már lement, vasárnap inkább csak "kirándulni" és nézelődni jöttek az emberek. Itt is hasonlóak a tapasztalatok, azaz a vevők inkább kis értékű dolgokat vettek. A drágább, egyedi darabokat nem érte meg kihozni. A szomszédos utcákra, terekre kitelepült kereskedők ellenben többnyire csak a fogukat szívták: nem igazán érte meg a drága helypénz, rossz volt a forgalmuk.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A karácsonyi forgalom "szűk keresztmetszetéből" mellesleg beigazolódni látszik a hazai kiskereskedelem egyik fő tendenciája: folyamatosan nyílik az olló a nagyjából két éve stagnáló forgalomban egyes, elsősorban az újabban nyitott, modernebb, és a régi, némileg már "lehasznált" üzletközpontok forgalma között.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








