2005 decemberében pattant ki először a botrány, mely szerint a világ legnagyobb kiskereskedője, a Wal-Mart kaliforniai üzleteiben rendszeresen magasabb árakat használ a kasszáknál, mint amit a polcokon hirdet.
A hosszas vizsgálatok eredményei rámutatnak, hogy összesen 164 üzlet érintett az ügyben és azok a vásárlók, akiknél túlszámlázás történt, átlagosan 8,4 dollárral fizettek többet a kasszánál, mint amennyit a kiírt árak indokoltak volna.
A jogi útra terelt ügy rendezése érdekében a cég 1,4 millió dollártól szabadul meg, és a jövőben vállalja, hogy amennyiben kaliforniai üzletei bármelyikében az árbeolvasó hibája miatt valamely termék ára a kasszánál magasabb lesz, mint a címkén kiírt ár, akkor az adott termékre 3 dollár árengedményt ad. (Ha a termék olcsóbb 3 dollárnál, akkor a vásárló ajándékba kapja azt az okozott kellemetlenségért.)
Nem árt tudni, hogy ha itthon hasonló jelenséggel találkozunk, akkor a kereskedő köteles a kiírt alacsonyabb áron odaadni nekünk a terméket, ellenkező esetben a fogyasztóvédelemmel kell szembenéznie (már ha panaszt tesz a vásárló).
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








