Az elmúlt néhány évben számos kínai termék - elsősorban játékok, és tejtermékek - okozott riadalmat az európai piacokon azzal, hogy nem feleltek meg a biztonsági és minőségi előírásoknak, így gyermekeink életét is veszélybe sodorták. Márpedig egy átlag fogyasztó nem biztos, hogy felismeri, mit rejt a csomagolás...
Az Európában kapható játékok 85 százaléka Kínából származik, így aztán nem is meglepő, hogy mind a két félnek komoly érdeke fűződik ahhoz, hogy megfelelő kommunikáció alakuljon ki közöttük, már ami a termékek biztonsági előírásoknak való megfelelését illeti. Éppen ezért hétfőn megállapodás született, miszerint erősíteni fogják a kétoldalú kapcsolataikat, az információkat, esetleges termékvisszahívásokat gyorsabban fogják közölni egymással.
Harmadik félként az USA is részt vett a tárgyaláson, ahol Nancy Nord, az USA termékbiztonsági tanácsának elnöke javasolta, hogy harmonizálják a játékokra vonatkozó biztonsági előírásokat is, hiszen hosszú távon csak így érhető el, hogy a fogyasztók valóban minőségi termékhez jussanak, bárhol vásárolnak is.
A Bizottság elmúlt évek veszélyes fogyasztási cikkekről készített jelentései szerint, az EU piacairól visszahívott termékek fele kínai termék volt, ami 2007-ben több tíz millió kínai játék piacról történő kivonását jelentette.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


