Az OECD országok kétharmadában nőtt a szakadék a gazdagok és szegények között az elmúlt 20 évben. Öt éves távlatot tekintve USA-ban, Kanadában, Németországban és Norvégiában nőtt leginkább a fizetésbeli különbség.
Ennek képzetlenek körében mért munkanélküliség az egyik legfőbb oka, ugyanakkor az adózás és újrafelosztás útján a kormányok ezen némileg enyhíteni tudnak.
Az OECD országok lakosai közül minden tizedik az országos fizetési átlag felnél kevesebbet keresett 2005-ben, ami a szegénység egyfajta mérőszámának is tekinthető. Eszerint Mexikó a legszegényebb ország, ahol minden ötödik lakosra igaz ez, míg Dánia a leggazdagabb, ahol csak 20-ból egy ember kényszerül átlag alatti fizetésből élni.
Az egyik mutató, amelyet az egyenlőtlenségek mérésére szoktak használni, az úgynevezett Gini-koefficiens. Ennek változása értelemszerűen azt mutatja, hogy csökkent, vagy nőtt-e a jövedelemegyenlőtlenség az adott országban. Hazánkban a nyolcvanas évek közepétől a kilencvenes évek közepéig - a mutató alapján - nőtt, majd a következő 10 évben némileg csökkent a jövedelemkülönbség, összességében azonban még így is a emelkedett a mutató értéke.
A mutató érteke akkor nulla, ha mindenki jövedelme teljesen egyenlő lenne, és akkor 1, ha például az összes jövedelem egyetlen emberé lenne. Az OECD országok átlagát tekintve 2005-ben az együttható értéke 0,311 volt, ezzel szemben hazánkban 0,291, ami tehát kisebb jövedelembeli különbségekre utal. A legnagyobb Törökországban és Mexikóban volt, ahol 0,43 illetve 0,47 a gini-együttható értéke.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó