Az internet rohamos terjedésével a kéretlen levelek mennyisége is egyre csak emelkedik, még azoknál is, akik kifejezetten óvatosan használják a hálózatot. Hogy ez miért történik így, arra egy nemrégiben napvilágot látott felmérés adhat választ.
Egy egyesült államokbeli, a Consumer Reports National Research Center felmérése szerint az internet-felhasználók 57 százaléka tévesen úgy gondolja, hogy mielőtt bármelyik társaság figyeli, hogy a felhasználó mit tesz az interneten, jogi kötelessége, hogy ezt bejelentse, indokolja, hogy miért teszi ezt, s azt is közölje, kivel osztja meg az adatot.
61 százalék véli úgy, hogy amit online tesz, az teljesen privát dolog, s engedélykérés nélkül azt senki sem láthatja, 43 százalék szerint pedig ahhoz, hogy az internetes tevékenységét az egyes cégek láthassák, bírósági végzés kell.
Mindez azonban még nem jelenti azt, hogy a felhasználók ne aggódnának amiatt, mert esetleg az egyes cégek látják, mivel foglalják el magukat az interneten. A válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sejtik, hogy valamelyik társaság rögzíti a tevékenységüket. Ugyanakkor 54 százalék szerint rendkívül zavaró, hogy az e-mailjeik tartalmát, vagy a böngészési előzményeket arra használják az internetes cégek, hogy még több reklámmal bombázhassák őket.
A másik oldal szerint mindenképpen önszabályozásra van inkább szükség, mint egy törvényre amely megtiltaná mindezt. Abban az esetben azonban, ha a felhasználókat nem is érdekli, mi történik böngészési adataikkal az interneten, az egyes cégeknek kevés a motivációja arra, hogy a személyes adatok védelmét figyelembe vegye.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján