13 °C Budapest

Megtévesztő parfümakció a Rossmannál

Pénzcentrum
2008. szeptember 8. 13:17

A fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Rossmann Magyarország Kft.-re. A drogérialáncot üzemeltető vállalkozás egyes boltjaiban nem lehetett megvásárolni az akciós áron meghirdetett parfümöket.

A Rossmann 2007. szeptember 20-30 között és december 3-9 között is akciót tartott, amelyre internetes honlapján és reklámújságjában is felhívta a figyelmet. Az első akció ideje alatt egyebek mellett Charlie parfümöket is hirdetett 2799 forint helyett 999 forintért. A második esetben több más cikk mellett Chevignon férfi parfümöt kínált 50 százalékos kedvezménnyel 7999 forint helyett 3999 forintért.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a szeptemberi akció során a Charlie parfüm az egyik nagykanizsai üzletben, szeptember 20-24 között egyátalán nem volt kapható, Tatán pedig ugyanezen termék az akció első napján egyátalán nem volt elérhető és ott az akció irreálisan alacsony készlettel indult. A decemberi akció során kínált parfümről kiderült, hogy a kedvezmény alapját adó 7999 forintos áron csak öt napig lehetett megvenni a terméket, korábban azt a Rossmann 5999 forintért árulta. Így a fogyasztó nem kapott reális képet az akcióról, arról, hogy milyen mértékű kedvezményt érhet el. Az akciót megelőzően huzamosabb ideig alkalmazott ár alapján ugyanis a kedvezmény nem 50 százalékos, hanem jóval kisebb volt.

Ezen tények alapján a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalta és 5 millió forintra megbírságolta a Rossmann Kft-t. A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság együttműködőnek bizonyult az eljárás során. Súlyosító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a jogsértés nem csak egy terméket érintett, a teljes bolthálózatot lefedte, a megtévesztő információk széles fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul a Rossmann magas piaci részesedéssel rendelkezik és már többször volt elmarasztalva a fogyasztók megtévesztése miatt.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm