A fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Rossmann Magyarország Kft.-re. A drogérialáncot üzemeltető vállalkozás egyes boltjaiban nem lehetett megvásárolni az akciós áron meghirdetett parfümöket.
A Rossmann 2007. szeptember 20-30 között és december 3-9 között is akciót tartott, amelyre internetes honlapján és reklámújságjában is felhívta a figyelmet. Az első akció ideje alatt egyebek mellett Charlie parfümöket is hirdetett 2799 forint helyett 999 forintért. A második esetben több más cikk mellett Chevignon férfi parfümöt kínált 50 százalékos kedvezménnyel 7999 forint helyett 3999 forintért.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a szeptemberi akció során a Charlie parfüm az egyik nagykanizsai üzletben, szeptember 20-24 között egyátalán nem volt kapható, Tatán pedig ugyanezen termék az akció első napján egyátalán nem volt elérhető és ott az akció irreálisan alacsony készlettel indult. A decemberi akció során kínált parfümről kiderült, hogy a kedvezmény alapját adó 7999 forintos áron csak öt napig lehetett megvenni a terméket, korábban azt a Rossmann 5999 forintért árulta. Így a fogyasztó nem kapott reális képet az akcióról, arról, hogy milyen mértékű kedvezményt érhet el. Az akciót megelőzően huzamosabb ideig alkalmazott ár alapján ugyanis a kedvezmény nem 50 százalékos, hanem jóval kisebb volt.
Ezen tények alapján a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalta és 5 millió forintra megbírságolta a Rossmann Kft-t. A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság együttműködőnek bizonyult az eljárás során. Súlyosító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a jogsértés nem csak egy terméket érintett, a teljes bolthálózatot lefedte, a megtévesztő információk széles fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul a Rossmann magas piaci részesedéssel rendelkezik és már többször volt elmarasztalva a fogyasztók megtévesztése miatt.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


