Júliustól megváltoznak a szeszes italok zárjegyeire vonatkozó szabályok: az elektronikus adatrögzítés segítségével pontosan követhető lesz a termék útja a gyártástól a felhasználókig. A vendéglősök szerint, ha emiatt nekik napi jelentéseket kell küldeniük a vámhatóságnak, sokan lehúzhatják majd a rolót - írja a Magyar Hírlap.
A zárjegyen nemcsak az szerepel majd, mikor és kinek adták ki, s esetleg nem körözik-e lopás vagy eltűnés miatt, hanem például az is, hogy a gazdálkodó a zárjegyet mikor, milyen termékre helyezte fel, mennyi az ital alkoholtartalma, s milyen fantázianévvel került forgalomba. A korábbi adattartalomhoz hozzákapcsolják a kereskedők által jól ismert, úgynevezett EAN-kódot is. A zárjegy felhelyezésére is új előírás vonatkozik: nemcsak a szövegnek és a sorszámnak kell olvashatónak lennie, hanem a vonalkód teljes terjedelmében látható kell hogy legyen. Az üzletekben az ellenőrzést laptoppal és vonalkód-leolvasóval felszerelt pénzügyőrök végzik majd, így könnyen kiszűrhető lesz, ha eltérnek a gyártói és a bolti információk.
Az új rendszer bevezetésével befellegzett a számlamanipulációnak - állítják a vámosok. A VPOP arról is tájékoztatott, hogy a június 30-án a vámhatóság készletében lévő régi zárjegyek továbbra is kiadhatók, s legkésőbb szeptember 30-ig felhasználhatók.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








