Az Osztrák Statisztikai Hivatal számításai szerint hazánkban 43 %-kal több árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni az osztrák turisták, mint amennyit otthon kapnak ugyanannyi pénzért. Az elmúlt egy hónapban elsősorban a forint árfolyamváltozásának köszönhetően egy százalékponttal vonzóbbá vált Magyarország, áprilisban 42 %-ot mértek - írja a Világgazdaság.
Az árfolyamváltozások miatti a különbség nem nevezhető jelentősnek és valószínűleg nem is lesz tartós, de összevetve a régió többi országával jól tejesítettünk. Egyelőre még Szlovákia számít a legolcsóbbnak a 49 %-os adatokkal, Csehország két százalékponttal vonzóbb hazánknál.
A lengyelek és a horvátok vonzereje is mérséklődött, de turisztikai célpontként még mindig déli szomszédunk és Olaszország a legkedveltebb az osztrákok körében. Az olasz árak gyakorlatilag megegyeznek az ausztriai áruk és szolgáltatások vételárával, így ott nem éreznek különbséget a vásárlók.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








