Túl hamar fogytak el az Auchan akciós termékei: 30 milliójába kerül!

Pénzcentrum
2008. május 14. 11:52

A fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forint bírságot kell fizetnie az Auchan Magyarország Kft-nek - döntött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hipermarketlánc nagy példányszámban terjesztett hirdetési újságjában hirdetett akciós termékek nem mindig voltak kaphatóak.

A GVH vizsgálata annak tisztázására indult, hogy az Auchan tavaly májusi, júliusi, augusztusi és októberi akciós újságjában szereplő fogyasztóknak szánt tájékoztatók pontosak voltak-e. A versenyhatóság feltárta, hogy a vizsgált időszakban több olyan reklámozott termék volt, amely az akció egész időtartama alatt nem volt megvásárolható. Ezen kívül előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott.

A GVH álláspontja szerint a hipermarketeket jellemzően nem csupán egy-egy termék beszerzése céljából keresik fel a fogyasztók, hanem ott általában nagyszámú áru jelentős mennyiségben kerül a kosarakba. Feltételezhető, hogy ha egy akciósként hirdetett árucikkhez nem jut hozzá a vásárló, akkor más termékeket vásárol. Ezért ha egy kereskedő olyan terméket reklámoz, amely hiányzik, az becsalogató reklámnak minősülhet. Önmagában nem jogsértő, ha egy hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem áll rendelkezésre, hiszen a várható kereslet pontosan nem mérhető fel.

Az viszont a versenytörvénybe ütközik, ha a hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem kapható, ha az akció kezdetén nem lehet vásárolni belőle, vagy ha kedvezményes áron kínált termék már az akció elején elfogy. Mivel bebizonyosodott, hogy a felsorolt hibákat az Auchan elkövette, magatartása megtévesztő volt a fogyasztók számára. Emiatt a kiskereskedelmi vállalkozás 30 millió forintos bírság megfizetésére köteles.

A bírság összegének megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy az Auchan Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer és iparcikk kiskereskedelmi vállalkozása. A társaság jelentős példányszámban terjeszti reklámújságját, amely így széles fogyasztói körhöz jutott el. Súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a készlethiányt mutató termékek száma jelentős volt és a készlethiány az Auchan tíz áruházából kilencben tapasztalható volt. Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az Auchan lépéseket tett a reklámozással kapcsolatos problémák kiküszöbölésére.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem