Az év utolsó hónapját figyelembe véve megjegyezhetjük, hogy a spammerek ismét igen tevékenyek voltak. A 2007. év végére az e-mailek mintegy 75%-a volt kéretlen spam, és ez az érték az ünnepek elteltével, az év utolsó napjaiban elérte a 83%-ot is.
A Symantec Spam Report decemberre vonatkozó főbb megállapításai:
• Ahogy várható volt, a karácsony közeledtével egyre gyakrabban találkozhattunk kéretlen levelekkel, a spamekben elhelyezett URL-címekben pedig az ünnepekhez kapcsolódó kifejezésekkel helyeztek el, még vonzóbbá téve őket a felhasználók számára. A spammerek e mellett a szezonnak megfelelően módosították az üzenetek tárgyát is. A leggyakoribbak ezek közül:
Christmas special offer
Your expected xmas gift will be your expected PE!
Enjoy your holiday season with a new designer purse on our tab!
Looking at buying your partner or loved one a beautiful gift this Cristmas?
• A 419 spamként ismert kéretlen levelek küldői, akik eddig hagyományosan az afrikai diktátorokhoz kapcsolódó szövegekkel akarták becsapni az online felhasználókat, fordítottak taktikájukon: kártérítést kínálnak a 419-es spamek korábbi károsultjainak, melyet állításuk szerint az ENSZ képviselői térítenek meg, fejenként 100.000 USA dollár értékben, melyet az e-mailben foglaltak alapján igényelhetnek az érintettek. Természetesen az útmutatás csaló oldalra irányítja a hiszékeny felhasználókat.
• Egyre nő azoknak a spekulációknak a száma, melyek a növekvő olajárakkal vannak összefüggésben. Egy érdekes spam e-mailre lett figyelmes a Symantec, melynek tárgya: "Lista de Gasolineras Fraudulentas". A kéretlen levél egy olyan listát kínál letöltésre, mely azon töltőállomásokat sorolja fel, ahol megkárosítják a vásárlókat. A lista helyett egy trójai program töltődik le a felhasználók gépeire.
• Egy zenét és táncot ígérő linket tartalmazó spamre lett figyelmes a Symantec az év végéhez közeledve, mely a szilveszteri ünnepléshez kínált dalokat és tánclépéseket. A linkre kattintva nem nyílik meg semmilyen produkció, hanem két vírusos fájlnak - Happynewyear2008.exe, és a Happy_2008.exe - adunk lehetőséget a károkozásra. Mindkettő a Storm Worm vírus variációja.
• A spammerek decemberben is megmutatták, hogy naprakészek. Ahogy egyre fokozódik az amerikai előválasztási kampány, újabb és újabb spamek jelennek meg a témával kapcsolatban. Az egyik ajándékutalványt kínál azoknak, akik kifejtik véleményüket Hillary Clinton esélyeiről a megmérettetésben. A felhasználók a levélben elhelyezett linkre kattintva azonban egy olyan oldalra jutnak, ahol személyes adataikat szerzik meg.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
• Az utóbbi hetekben egyre több kéretlen levél jelent meg kínai karakterekkel, melyek blogokra irányítják a felhasználókat. A jelenség mögött az az egyszerű magyarázat áll, hogy a blogok ingyen hozzáférhetők, és így nem kell a spammereknek díj ellenében domain neveket vásárolniuk.
A jelentés szerint az alábbi kategóriákba tartozó spamek fordultak elő leggyakrabban februárban:
• Termékeket hirdető spamek, amelyek általános termékeket vagy szolgáltatásokat reklámoznak: 30%
• Internetes vásárlást és számítógéphez köthető szolgáltatásokat hirdető spamek: 20%
• Pénzügyi spamek, amelyek pénzügyi "lehetőségekre" befektetésekre hívják fel a figyelmet: 14%
• Egészségügyi spamek, amelyek az egészségüggyel, gyógyítással kapcsolatos termékeket vagy szolgáltatásokat hirdetnek: 8%
A spamek eredetét vizsgálva az alábbi sorrend tapasztalható továbbra is a kontinensek között:
o Európa
o Észak-Amerika
o Ázsia
o Dél-Amerika
o Ausztrália/Óceánia
o Afrika
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








