Rossz évet hagynak maguk mögött a kereskedők, ezért sokuknak a karácsonyi szezon jelenti az utolsó esélyt arra, hogy nyereséggel zárják az esztendőt. Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint a kis üzletek tulajdonosai pengeélen táncolnak, a forgalom ugyanis csaknem 10%-kal csökkent idén - írja a Magyar Nemzet.
A gyenge éves forgalom miatt a kereskedők egy része rákényszerül arra, hogy mindent egy lapra tegyen fel és akciók tömegével csalogassa üzletébe a kisebb vásárlóerejű vevőket.
A kereskedők egyébként a Csillagszóró hadművelet fokozott ellenőrzései nyomán kiszabott bírságokat is sokszor aránytalannak érzik, hiszen a legapróbb szabálytalanságokért is 100-200 ezer forintot kell fizetniük és a 12 napos üzletbezárás sem ritka.
A Csillagszóró hadműveletben a hatóság 45 ezer ellenőrzést végzett és az esetek 60%-ában talált szabálytalanságot. A bírságok összege az idén 1,5 milliárd forint volt, melyből 80 millió jutott a karácsonyi szezonra. A vizsgált 18 karácsonyfaégőből 17 veszélyes volt, a bejgliknek pedig csak kb. a fele ütötte meg a mércét.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








