Az újonnan nyitott Arena Plaza az előzetes adatok alapján eddig még nem tette tönkre a budapesti kiskereskedelmet, s a konkurensek is alig érzékelhető látogatószám- és forgalomcsökkenést mértéke - olvasható a Napi Gazdaság körképében.
Külsőségek tekintetében egyelőre toronymagasan vezet az új Pláza a Mamut, a Westend és az Árkád előtt. Ugyanakkor az áruházakat egyelőre kevésbé látogatják magyarok, a nagyobb tömeget a szlávajkúak képzik. Az eladók szerint ez szinte karácsonyi hagyomány, ugyanis ilyenkor nagyon sokan érkeznek Ukrajnából és Oroszországból.
A ruházati boltok forgalmának jelentős része tehát a bevásárlóturistáknak köszönhető. A magyarok inkább szórakoztatóelektronikára, vagy gyerekjátékokra szakosodott boltokban keresgélnek, de az éttermek, kávézók is jelentős forgalmat hoznak.
Szakemberek szerint az az alapvető probléma a bevásárlóközpontokkal, hogy kevés figyelmet fordítanak az üzemeltetők az újonnan piacra lépni szándékozó, főként multiláncok igényeire, így a plázákból kikopó márkák helyére ugyancsak lemorzsolódásra ítélt kiskereskedő kerül.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








