Korai akció aranyat ér... Ilyet nem sokszor látunk! Röviden ennyiben összegezhetnénk havi rendszerességű bevásárló körképünk legújabb felvonásának tapasztalatait. Csaknem két éves felmérésünk során kizárólag a legextrémebb akciós időszakokban fordulhatott elő, hogy árukosarunkra vetítve a legdrágább üzlet státuszát elveszíti a Kaiser's, most azonban úgy tűnik, hogy a SPAR cégcsoport tagja sokkal korábban kezdett akciózni, mint versenytársai, így megcsípte az ezüstérmet, a legdrágább üzlet címét pedig átadta a "legkisebb is számít" Tescónak. Elöljáróban ennyit, lássuk a részleteket!
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
Az üzletenkénti árváltozást bemutató grafikon most még a szokásosnál is szemléletesebb, rávilágít ugyanis, hogy a december hónapot markáns akciókkal kezdő Kaiser's képes volt maga mögé utasítani a diszkont, illetve hipermarket modell alapján működő konkurenseit. A meredek árzuhanásnak a Tesco örülhet legkevésbé, a közel sem alacsony bázisról ugyanis így túl soknak bizonyult a kosarunkra vetített 2,4%-os áremelés egy hónap alatt, így sikerült megszerezni a legdrágább üzlet címét a vizsgált termékkört és időpontot alapul véve. A keménydiszkont modell megtestesítője, a Plus sem lehet igazán boldog, a drágasági toplistán ugyanis szorosan követi az egykor még a legolcsóbb címet is megcsípő Auchant.
Az év/év alapú árváltozásokat szemlélve szinte már egyértelműnek tűnik, hogy a finomliszt elsősége elvitathatatlan, ki kell azonban emelni, hogy az elmúlt hetekben is folytatódott az étolaj drágulása, az éves felértékelődési listát így a mindennapi életben megkerülhetetlen alaptermékek (liszt, étolaj, kenyér) vezetik. Az étolaj az általunk vizsgált üzletekben az utóbbi egy hónap alatt átlagosan 15%-ot meghaladó mértékben drágult, így az éves áremelkedés már csaknem 50%-os!
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Egy különleges hónap számokban
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hatályon kívül helyezték Harvey Weinstein nemi erőszakos ítéletét
- A világ élvonalában a Richter – döntöttek az osztalékról
- Nagy Márton személyesen is tolmácsolta a kormány ultimátumát
- Női holttestet találtak az egyik szentesi utcán – leszúrhatták
- Három kínai űrhajós vette célba a Mennyei Palotát
- Megújul Horvátország légiereje