Az ital-akciók mentettek meg... Számos érdekes változás következett be a Pénzcentrum.hu legutóbbi bevásárló-körképének összeállítása óta, a legfrissebb felvonásban így több, elsősorban kedvezőtlen irányuló elmozdulásról számolhatunk be. Előrebocsátjuk, hogy a liszthez kísértetiesen hasonló áremelkedés kezd kirajzolódni a szintén fontos alapanyagnak tekinthető étolaj piacán, a finomliszt drámai drágulása pedig késve ugyan, de mostanra utolérte a kenyér piacát is. Csak a kosarunkban található nagyobb értékű termékekre vonatkozó akcióknak köszönhetjük, hogy nem fizettünk az előző havinál lényegesen többet a kiválasztott üzletek többségében. Az elmúlt havi átlagosan 0,1%-os drágulás láttán az ünnepek előtti akciókat megelőző "vihar előtti csendre" következtethetnénk, ennél azonban jóval árnyaltabb a kép...
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
Az üzletenkénti árváltozást bemutató grafikonon jól látszik, hogy a Tescónak nem jött jól a kosarunkra vetített 2%-os áremelés egy olyan hónapban, amikor az üzletek átlagosan 0,1%-kal drágultak az előző havi szinthez képest. A legnagyobb kiskereskedelmi lánc ezzel a lépéssel a drágasági dobogón felléphetett a második fokra, igaz továbbra is orrhosszal vezet a más műfajban versenyző Kaiser's. A Metro elsőségét annak ellenére nem veszélyeztette senki, hogy a szinte "örök első" üzlet még a Tescónál is jelentősebb mértékben drágult a kiválasztott árukra vetítve. Az ünnepek előtti akciók idején érdekes lesz, hogy a tavalyihoz hasonló mértékű áresést tapasztalunk-e majd, illetve hogy akad-e komoly kihívója a Metrónak.
Az év/év alapú árváltozásokat szemlélve törzsolvasóinknak minden bizonnyal feltűnik, hogy a kenyeret letaszította a második helyről az elmúlt hónapban (az októberi szinthez képest) átlagosan 20%-kal dráguló étolaj. A kulcsfontosságú alaptermékek mezőnyében a kenyér ára is átlagosan csaknem 11%-kal ment feljebb egy hónap leforgása alatt a kiválasztott üzletekben. Akad persze még ezen termékek esetében is kivételnek számító, vevőcsalogató ár, egy-egy hipermarketben, amint az a következő oldalon található részletes táblázatokból látszik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kosarunk egyik nagyértékű komponensét, az Unicumot érintő akciók nélkül minden bizonnyal elég siralmas hónapot zártunk volna, kíváncsian várjuk a folytatást...
A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Nincs titok: olajozott drágulás...
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben