A karácsonyi sütés-főzés, ajándékozás eredményeképpen a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzései decemberre kiemelkedően megugranak: az év utolsó hónapjára az egész éves forgalom 10-11 százaléka jut. A háztartások 2006 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 249 milliárd forintért vásároltak - derül ki a GfK Piackutató Intézet adataiból. A kutatók szerint idén az MP4 lejátszók mellett az autónavigációs rendszerekből is sok kerülhet a fa alá.
A napi fogyasztási cikkek teljes forgalma 2006-ban 2399 milliárd forint volt, ami átlagosan 200 milliárd forintnyi havi forgalmat jelent. A decemberi költések viszont általában az egész éves forgalomnak mintegy 10,4 százalékát adják, így 2006-ban 249 milliárdot tettek ki - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelmi Analízisek címmel évente megjelenő tanulmányából.
Míg a vásárlók 2004 decemberében a havi átlagos költéshez képest 20 százalékkal hagytak nagyobb összeget a különböző üzletek kasszáinál, 2005 utolsó hónapjában már 24 százalékkal, egy évvel később - tavaly -pedig 25 százalékkal költöttek többet az ünnepi előkészületek során. Az évzáró hónapra eső háztartási beszerzések egyre nagyobb arányban a hipermarketekre koncentrálódnak. Jól példázza ezt a tény, miszerint tavaly decemberben a vásárlási intenzitás - azaz a bolton belül egy vásárlóra jutó FMCG költés - ebben az üzlettípusban mintegy 39 százalékkal nőtt az átlagos havi vásárlási intenzitáshoz képest. Ez jelentős növekedés a 2005. évben mért 20 százalékos plusz forgalomhoz képest. A legnagyobb eladóterű üzletek piaci részesedése 2006 novemberéről decemberre mintegy 4 százalékponttal, 23 százalékról 27 százalékra nőtt, majd - a korábbi évekhez hasonló tendenciát követve - 2007. januárban visszaállt 23 százalékra. Az év utolsó hónapját tekintve a kis üzletekben átlagosan közel 16°százalékkal (független kisboltok: 23 százalék, láncba szerveződött kisboltok: 9 százalék), míg a drogériákban mintegy 17 százalékkal költenek többet a vásárlók. Ennek oka főleg az ilyenkor ugrásszerűen megnövő vásárlási gyakoriság, azaz decemberben a vásárlók a havi átlaghoz képest e boltokba gyakrabban térnek be, minek eredményeképpen összességében többet is költenek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


