Hatalmas postaköltséget jelent a kereskedelmi bankoknak a havi rendszerességű számlakivonatok és egyéb ügyfél-tájékoztató levelek postázása, a legtöbben ugyanis még nem tértek át az elektronikus értesítési megoldásra - derül ki a Napi körképéből.
A Raiffeisen Bank postaköltsége havonta mintegy 60 millió forintot tesz ki, ezen tétel pedig évek óta a lakossági ügyfélszám növekedésével egyenes arányban emelkedik. A hitelintézet minden hónapban 1,5-2 millió forintot fordít futárszolgáltatásra is.
Az Erste Bank esetében a postaköltség tavaly az összes kiadás 1,7%-a volt, pedig a pénzintézet már most is elektronikus úton postázza a számlaleveleket.
Az OTP Bank kiemelte, hogy a postai díjak emelkedése is nagyban megdobta ezt a költségtételt, a legnagyobb hazai bank azonban igyekszik minél nagyobb mértékben igénybe venni a Magyar Posta által meghirdetett kedvezményeket, illetve elérni a legalacsonyabb postai árat.
A CIB Bank tapasztalatai némileg eltérnek konkurenseiétől, a banknál az elektronikus szolgáltatásokat igénybe vevők közül egyre többen elégszenek meg a könnyen lekérdezhető számlakivonatokkal és egyre kevesebben kérik a papíralapú elszámolást. A banknak a postai levelezésből eredő kiadásokat sikerült a működési költség 1%-a alá szorítania.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az UniCredit Bank a lakossági ügyfelek esetében tervezi az e-mailben kiküldött számlakivonatok bevezetését, a postaköltség megtakarítását pedig az árazásban is szeretnék majd érvényesíteni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








