A Fidelity csoporthoz tartozó csekk ellenőrző vállalat, az amerikai Certegy hivatalosan is bejelentette, hogy 2,3 millió ügyfelének személyes és banki adatait ellopták, eddig azonban nem használták fel pénzügyi csalásra csak direkt marketing célokra.
Az adatokat a cég egy korábbi alkalmazottja egyszerűen saját vállalkozásán keresztül értékesítette egy adatbróker cégnek, mely továbbadta azokat rengeteg direkt marketinggel foglalkozó vállalatnak, melyek állítólag nem tudták, hogy a felhasznált adatok lopottak.
A szóban forgó bejegyzések közül 2,2 millió tartalmaz banki információkat, 99 ezer pedig még a hitelkártyaadatokat is tálcán kínálja. Szerencsére a gigantikus adatlopás nyomán az érintettek csak a direkt marketing megkeresések gyanús megszaporodását tapasztalták.
A Certegy a közeljövőben minden érintettet értesít és a nagyobb hitelintézetekkel is felvette a kapcsolatot, elővigyázatosságból. A szóban forgó ex-alkalmazott ellen büntető feljelentést tettek, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy a milliókat veszélybe sodró férfi mennyit keresett a lopott adatok értékesítésével.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








