A megkérdezett légitársaságok 90 százaléka emelkedést vagy stagnálást vár a csalások számában 2007-ben, derül ki a Deloitte és a Légitársaságok Belső Ellenőreinek Nemzetközi Szövetsége (IAAIA) által készített felmérésből - írja a Magyar Nemzet.
Egy átlagos társaság számára közel 3 millió dolláros vesztességgel számol, a teljes szektort tekintve a kár évente akár 600 millió dolláros összeget is elérheti. A veszteségek forrását azonban nem csak külső tényezőkben kell keresnünk, azok sok esetben belső visszaélésekből származnak.
Leggyakrabban a hitelkártyával kapcsolatok ügyletek esetében tapasztalnak csalást, de jelentős károkat okoznak hamis vagy lopott jegyek és a fedezetlen csekkek is. Az alkalmazottak között pedig futótűz szerűen terjed a törzsutas-kedvezményekkel való visszaélés, az adatlopás-, a rakomány, illetve a csomaglopás.
A légitársaságok szerint az elmúlt 6 esztendőben megötszöröződött a csalások száma, a kár értéke pedig olyan mértékűre nőtt, amely a szűk árrés miatt már a vállalatok nyereségességét is veszélyeztetheti.
Az egyik legnagyobb problémát az online értékesítési felületeken történő csalások jelentik, melyek főként a fapados légitársaságokat érintik. Bár a vállalatok saját bevallásuk szerint minden óvintézkedést megtesznek, a csalók ebben az esetben is, mint általában az Internetes adathalászat esetén, a legfejlettebb technikát alkalmazzák, s így sok esetben az olcsóbb értékesítési módnak mégiscsak meg kell fizetni az árát.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








