Mivel csalnak a légitársaságoknál - ebből senki sem maradhat ki!

Pénzcentrum
2007. május 3. 11:00

A megkérdezett légitársaságok 90 százaléka emelkedést vagy stagnálást vár a csalások számában 2007-ben, derül ki a Deloitte és a Légitársaságok Belső Ellenőreinek Nemzetközi Szövetsége (IAAIA) által készített felmérésből - írja a Magyar Nemzet.

Egy átlagos társaság számára közel 3 millió dolláros vesztességgel számol, a teljes szektort tekintve a kár évente akár 600 millió dolláros összeget is elérheti. A veszteségek forrását azonban nem csak külső tényezőkben kell keresnünk, azok sok esetben belső visszaélésekből származnak.

Leggyakrabban a hitelkártyával kapcsolatok ügyletek esetében tapasztalnak csalást, de jelentős károkat okoznak hamis vagy lopott jegyek és a fedezetlen csekkek is. Az alkalmazottak között pedig futótűz szerűen terjed a törzsutas-kedvezményekkel való visszaélés, az adatlopás-, a rakomány, illetve a csomaglopás.

A légitársaságok szerint az elmúlt 6 esztendőben megötszöröződött a csalások száma, a kár értéke pedig olyan mértékűre nőtt, amely a szűk árrés miatt már a vállalatok nyereségességét is veszélyeztetheti.

Az egyik legnagyobb problémát az online értékesítési felületeken történő csalások jelentik, melyek főként a fapados légitársaságokat érintik. Bár a vállalatok saját bevallásuk szerint minden óvintézkedést megtesznek, a csalók ebben az esetben is, mint általában az Internetes adathalászat esetén, a legfejlettebb technikát alkalmazzák, s így sok esetben az olcsóbb értékesítési módnak mégiscsak meg kell fizetni az árát.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 17. szerda
Lázár, Olimpia
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 16. 20:32