"Befagy a pokol" így kommentálta a Wall Street Journal elemzője azt a rendkívül váratlan hírt, miszerint az olasz Luxottica Group 2,1 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Oakley-t. A napszemüveggyártó óriások egyesülésével egy cégbe kerülhet a Ray Ban és az Oakley márka, ami finoman szólva nem kis fegyvertény.
A dolog pikantériáját az adja, hogy a két vállalat 2001-től perben is állt egymással, mivel a Luxottica megvásárolta azt a Sunglass Hut-ot, mely addig jelentős részarányt képviselt az Oakley értékesítésében. Az amerikai vállalat ezt követően beperelte az olaszokat, hogy megsértik szabadalmait. A jogi huzavona 4 éve zárult le, mostanra pedig úgy tűnik, egész közel kerültek egymáshoz a felek.
A hír bejelentése a Chanel és a Prada márkákat is forgalmazó milánói cég részvényeit 9%-os pluszba repítette, míg az Oakley 13%-kal szárnyalt. A Luxottica részvényenként 29,3 dollárt fizet az Oakley papírokért, mely a szerdai záróárhoz képest 16%-os prémiumnak felel meg.
Az Oakley vezérigazgatója úgy kommentálta a történteket, hogy semmi jelentős dolog nem változik majd a vállalatvezetésben, azt leszámítva, hogy meg kell tanulnia olaszul. A piaci szakértők a tranzakciótól egyértelműen azt várják, hogy az Oakley termékek a jelenleginél jóval szélesebb nemzetközi értékesítési platformhoz jutnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







