Befagy a pokol: ezt nem vártuk a márkás napszemüvegektől!

Pénzcentrum
2007. június 22. 13:00

"Befagy a pokol" így kommentálta a Wall Street Journal elemzője azt a rendkívül váratlan hírt, miszerint az olasz Luxottica Group 2,1 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Oakley-t. A napszemüveggyártó óriások egyesülésével egy cégbe kerülhet a Ray Ban és az Oakley márka, ami finoman szólva nem kis fegyvertény.

A dolog pikantériáját az adja, hogy a két vállalat 2001-től perben is állt egymással, mivel a Luxottica megvásárolta azt a Sunglass Hut-ot, mely addig jelentős részarányt képviselt az Oakley értékesítésében. Az amerikai vállalat ezt követően beperelte az olaszokat, hogy megsértik szabadalmait. A jogi huzavona 4 éve zárult le, mostanra pedig úgy tűnik, egész közel kerültek egymáshoz a felek.

A hír bejelentése a Chanel és a Prada márkákat is forgalmazó milánói cég részvényeit 9%-os pluszba repítette, míg az Oakley 13%-kal szárnyalt. A Luxottica részvényenként 29,3 dollárt fizet az Oakley papírokért, mely a szerdai záróárhoz képest 16%-os prémiumnak felel meg.

Az Oakley vezérigazgatója úgy kommentálta a történteket, hogy semmi jelentős dolog nem változik majd a vállalatvezetésben, azt leszámítva, hogy meg kell tanulnia olaszul. A piaci szakértők a tranzakciótól egyértelműen azt várják, hogy az Oakley termékek a jelenleginél jóval szélesebb nemzetközi értékesítési platformhoz jutnak.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 11. kedd
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 10. 16:16