Befagy a pokol: ezt nem vártuk a márkás napszemüvegektől!

Pénzcentrum
2007. június 22. 13:00

"Befagy a pokol" így kommentálta a Wall Street Journal elemzője azt a rendkívül váratlan hírt, miszerint az olasz Luxottica Group 2,1 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Oakley-t. A napszemüveggyártó óriások egyesülésével egy cégbe kerülhet a Ray Ban és az Oakley márka, ami finoman szólva nem kis fegyvertény.

A dolog pikantériáját az adja, hogy a két vállalat 2001-től perben is állt egymással, mivel a Luxottica megvásárolta azt a Sunglass Hut-ot, mely addig jelentős részarányt képviselt az Oakley értékesítésében. Az amerikai vállalat ezt követően beperelte az olaszokat, hogy megsértik szabadalmait. A jogi huzavona 4 éve zárult le, mostanra pedig úgy tűnik, egész közel kerültek egymáshoz a felek.

A hír bejelentése a Chanel és a Prada márkákat is forgalmazó milánói cég részvényeit 9%-os pluszba repítette, míg az Oakley 13%-kal szárnyalt. A Luxottica részvényenként 29,3 dollárt fizet az Oakley papírokért, mely a szerdai záróárhoz képest 16%-os prémiumnak felel meg.

Az Oakley vezérigazgatója úgy kommentálta a történteket, hogy semmi jelentős dolog nem változik majd a vállalatvezetésben, azt leszámítva, hogy meg kell tanulnia olaszul. A piaci szakértők a tranzakciótól egyértelműen azt várják, hogy az Oakley termékek a jelenleginél jóval szélesebb nemzetközi értékesítési platformhoz jutnak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 16. kedd
Etelka, Aletta
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?