9 °C Budapest

Befagy a pokol: ezt nem vártuk a márkás napszemüvegektől!

Pénzcentrum
2007. június 22. 13:00

"Befagy a pokol" így kommentálta a Wall Street Journal elemzője azt a rendkívül váratlan hírt, miszerint az olasz Luxottica Group 2,1 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Oakley-t. A napszemüveggyártó óriások egyesülésével egy cégbe kerülhet a Ray Ban és az Oakley márka, ami finoman szólva nem kis fegyvertény.

A dolog pikantériáját az adja, hogy a két vállalat 2001-től perben is állt egymással, mivel a Luxottica megvásárolta azt a Sunglass Hut-ot, mely addig jelentős részarányt képviselt az Oakley értékesítésében. Az amerikai vállalat ezt követően beperelte az olaszokat, hogy megsértik szabadalmait. A jogi huzavona 4 éve zárult le, mostanra pedig úgy tűnik, egész közel kerültek egymáshoz a felek.

A hír bejelentése a Chanel és a Prada márkákat is forgalmazó milánói cég részvényeit 9%-os pluszba repítette, míg az Oakley 13%-kal szárnyalt. A Luxottica részvényenként 29,3 dollárt fizet az Oakley papírokért, mely a szerdai záróárhoz képest 16%-os prémiumnak felel meg.

Az Oakley vezérigazgatója úgy kommentálta a történteket, hogy semmi jelentős dolog nem változik majd a vállalatvezetésben, azt leszámítva, hogy meg kell tanulnia olaszul. A piaci szakértők a tranzakciótól egyértelműen azt várják, hogy az Oakley termékek a jelenleginél jóval szélesebb nemzetközi értékesítési platformhoz jutnak.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm