"Befagy a pokol" így kommentálta a Wall Street Journal elemzője azt a rendkívül váratlan hírt, miszerint az olasz Luxottica Group 2,1 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Oakley-t. A napszemüveggyártó óriások egyesülésével egy cégbe kerülhet a Ray Ban és az Oakley márka, ami finoman szólva nem kis fegyvertény.
A dolog pikantériáját az adja, hogy a két vállalat 2001-től perben is állt egymással, mivel a Luxottica megvásárolta azt a Sunglass Hut-ot, mely addig jelentős részarányt képviselt az Oakley értékesítésében. Az amerikai vállalat ezt követően beperelte az olaszokat, hogy megsértik szabadalmait. A jogi huzavona 4 éve zárult le, mostanra pedig úgy tűnik, egész közel kerültek egymáshoz a felek.
A hír bejelentése a Chanel és a Prada márkákat is forgalmazó milánói cég részvényeit 9%-os pluszba repítette, míg az Oakley 13%-kal szárnyalt. A Luxottica részvényenként 29,3 dollárt fizet az Oakley papírokért, mely a szerdai záróárhoz képest 16%-os prémiumnak felel meg.
Az Oakley vezérigazgatója úgy kommentálta a történteket, hogy semmi jelentős dolog nem változik majd a vállalatvezetésben, azt leszámítva, hogy meg kell tanulnia olaszul. A piaci szakértők a tranzakciótól egyértelműen azt várják, hogy az Oakley termékek a jelenleginél jóval szélesebb nemzetközi értékesítési platformhoz jutnak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon