2 °C Budapest

Akár 100 millió eurót is hozhat a BL győzelem

Pénzcentrum
2007. május 22. 13:42

A MasterCard megbízásából készített kutatás szerint szerda este 100 millió euróért küzdenek az UEFA Bajnokok Ligája döntőjének résztvevői az AC Milan és a Liverpool FC.

A KRC Kutató intézet az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzora, a MasterCard felkérésére 12 európai sport gazdasági szakértőt keresett meg Angliában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Horvátországban. A felmérés során a sport és üzleti szervezetek képviselőit arra kérték fel, hogy becsüljék meg, mennyit profitálhat a 2007-es UEFA Bajnokok Ligáján győzedelmeskedő csapat és városa a győzelemből.

A szakértők szerint a győztes klub jelentősebb szponzorációs támogatást, televíziós közvetítésekért járó díjat és jegyeladásból származó bevételt könyvelhet el, valamint játékosai is többet érnek majd. Jóllehet, a becsült 100 millió euró továbbra sem haladja meg azt az összeget, amit Európa legjobb klubjai útiköltségre, szállításra és alkalmazotti fizetésekre költenek egy átlagos idényben.

A megkérdezett szakértők szerint a győztes csapatnak otthont adó város sem jár rosszul. A 2005-ben győzedelmeskedő Liverpool FC 70 millió eurós tőkét vonzott az észak-angliai városba, mely elsősorban a fokozott vásárlókedvnek, az idegenforgalomnak, a szponzorációnak, valamint az intenzívebb kereskedelemnek köszönhetően prosperált a győzelemből. Hasonlóképpen az FC Porto otthona is látványos, 12 millió euróra becsült hasznot könyvelhetett el a csapat 2004-es győzelmét követően.

John Stuart, a MasterCard Worldwide szponzorációért felelős vezetője elmondta:
"Mindkét csapat számára nagy a tét mind a küzdőtéren belül, mind azon kívül. Kutatásunk jól kimutatja, hogy egy ilyen jelentős versenysorozat első helyezettjének - a dicsőség mellett - számottevő pénzügyi hasznot is hozhat az UEFA Bajnokok Ligája győzelem. Kijelenthetjük, hogy a BL az egyik legnevesebb klubbajnokság a világon, elég jelentős ahhoz, hogy az egész kontinensen felpezsdítse a labdarúgással kapcsolatos költéseket. A MasterCard számára nagy megtiszteltetés, hogy immár 12 éve hivatalos szponzorként támogathatja az UEFA Bajnokok Ligáját."

A kutatás szerint a bajnokcsapatok szülővárosai annál nagyobb mértékben részesednek a sikerből, minél kisebbek, viszonylag ismeretlenek a nemzetközi porondon. A nagyobb városoknak - ilyen például Milánó, Barcelona vagy London - kevesebbet hoz a konyhára a győzelem.

Mind az UEFA Bajnokok Ligája, mind az UEFA Európa-bajnokság népszerűsége látványosan nőtt 1992. óta, mikor a MasterCard megkezdte támogatói tevékenységét. Jelenleg a Bajnokok Ligáját a világ legrangosabb sporteseményei között tartják számon. Jól mutatja ezt, hogy a 2004/2005. évadban a mérkőzések látogatóinak csak fele volt európai, 50 százalékuk a kontinens határain túlról érkezett.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 29. kedd
Taksony
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?