Utólag drágította az árakat - 5 milliós büntetést kapott a Rossmann

Pénzcentrum
2007. május 17. 14:10

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, a Rossmann Magyarország Kft. 2006 szeptemberében két reklámújságjában nem a valóságnak megfelelően tüntette fel egyes termékek nem akciós árát, ezzel megtévesztve a fogyasztókat. A vállalkozásnak emiatt 5 millió forint bírságot kell fizetnie.

A termékek és szolgáltatások kiválasztásában megnyilvánuló fogyasztói döntés befolyásolására alkalmas, ha egy adott termék az akció időtartama alatt a korábbinál kedvezőbb áron vásárolható meg. Jogsértőnek minősül, ha a vállalkozás a reklámújságjában feltüntet egy magasabb és egy kedvezményes árat, miközben a magasabb árat korábban ténylegesen nem alkalmazta.

A GVH megállapította, hogy a Rossmann Magyarország Kft. a 2006. szeptember 4. és 17., illetve a 2006. szeptember 18. és 24. közötti időszakban megtartott akciók kapcsán egyes termékek esetében az akcióban elérhető megtakarítás, a kedvező vásárlási lehetőség bemutatására feltüntetett, az akciót megelőzően alkalmazott árra vonatkozó közlése nem felelt meg a valóságnak. A reklámújságok a ténylegesen alkalmazottnál magasabb eredeti árat tüntettek fel, így a ténylegesen elérhetőnél magasabb megtakarításról adtak tájékoztatást.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés megállapítása mellett 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 27. 19:15
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm