Elfogadta tegnap az Európai Parlament plenáris ülése a határon átnyúló készpénzkímélő fizetési módok egyszerűsítését és olcsóbbá tételét célzó uniós irányelvtervezetet. Mint ismeretes, a szóban forgó tranzakciók jelenleg a tagállamok pénzforgalmi rendszeréhez kötötten zajlanak, mely lassabbá és drágábbá teszi a határon átnyúló tranzakciókat az egy tagállamon belüli átutalásokhoz képest - írja a Világgazdaság.
A bankoknak és a klíringintézeteknek 2008-tól 2010-ig fokozatosan kellene felkészülniük a Single European Payments Area (SEPA) kialakítására. A tervek szerint az irányelv 2009 végén lép hatályba, ez első fizetési eszközök azonban már 2008 elejétől megjelenhetnek.
A SEPA értelmében a határon átnyúló és az egy adott tagállamon belüli tranzakciók ugyanolyan módon és azonos idő alatt valósulhatnak meg, mivel a belföldi és a tagállamok közti átutalásokat egy közös európai rendszeren keresztül bonyolítják majd le.
Brüsszel várakozásai szerint az EU gazdasága éves szinten 50-100 milliárd eurónyi megtakarítást érhet el a költségcsökkentéssel.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








