11 °C Budapest

Mennyit kaszált a Tesco? Bődületes számok...

Pénzcentrum
2007. április 17. 11:30

A Tesco-Global Áruházak Zrt. 2000 új munkahelyet teremt 2007-ben, ezzel alkalmazottainak létszáma eléri a 22 500-at. A 2007-es pénzügyi év végére a magyarországi Tesco hipermarketek száma 78-ra, a szupermarketeké 47-re, benzinkúthálózata pedig 50 tagúra bővül.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. bruttó forgalma a 2006-os pénzügyi évben a nehéz gazdasági körülmények és az erősödő verseny ellenére 544 milliárd Ft-ra nőtt.

James McCann, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója így nyilatkozott az elmúlt és az előttünk álló évről:
"2006. kihívásokkal teli év volt a Tesco számára Magyarországon, de bízunk a gazdaság fejlődésében és továbbra is elkötelezettek vagyunk beruházási terveink megvalósításában. Biztosak vagyunk abban, hogy magyar beszállítóinkkal együttműködve a jövőben is minőségi és kedvező árú termékeket kínálhatunk vásárlóinknak."

A 2006-os pénzügyi év főbb eseményei:

· Folytatódó beruházások: A Tesco 10 hipermarketet és 4 szupermarketet nyitott a 2006-os pénzügyi évben. Ezek között volt az első ún. "zöld áruház" is, a sátoraljaújhelyi Tesco hipermarket. Mára már két újabb környezetbarát áruház is megnyitott, egy hipermarket Várpalotán és egy szupermarket Dorogon. A budaörsi hipermarket pedig napelemmel bővült. A Tesco célul tűzte ki energiatakarékosabb működését, ennek elérését szolgálják majd az eddigi zöld fejlesztések tapasztalatai.

· Sajátmárkás termékek: A Tesco-nak négy sajátmárkás termékcsoportja van. Ezzel a termékválasztékkal széles ár- és minőségi skálán tudja kielégíteni a vásárlói igényeket. Az elmúlt évben a Tesco majdnem megduplázta sajátmárkás termékeinek számát, és bevezetett egy új prémium kategóriát, a Tesco Finest termékcsoportot.

· Kedvezőbb árak a vásárlóknak: A Tesco tovább bővíti azon termékek körét, melyek árát tartósan alacsonyan tartja. Ezzel mintegy 2,4 millió vásárlót vonz áruházaiba minden héten. Így most már több mint 10 000 olyan termék található a kínálatban, amelynek árát folyamatosan figyelemmel kíséri a piacon, hogy vásárlóinak a legkedvezőbb árakat nyújtsa. 2006. májusában 560 termék ára átlagosan 11%-kal csökkent. Ez év januárjában további 660 termékkel bővült a kosár, melyeknek átlagos árcsökkenése 7%-os volt.

· Új márka, a Cherokee: az egyik legnépszerűbb, divatos ruházati világmárka 2006. nyarán megérkezett Magyarországra is. A Tesco a Chereokee ruházati termékek kizárólagos forgalmazója.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

· A Tesco Pénzügyi Partner, vásárlói magasabb szintű kiszolgálása érdekében hitelfedezeti biztosítással bővítette a személyi kölcsön, és utazási biztosítással a Tesco Hitelkártya szolgáltatásait. A Tesco a magyar biztosítási piacra jellemző váltási időszakra időzítve 2006. novemberében vezette be kötelező gépjármű-felelősség, illetve casco biztosítását, ezzel is szélesítve pénzügyi szolgáltatásinak körét.

A Tesco-Global Áruházak tervei a 2007-es pénzügyi évre:


· Eddig 6 áruházat nyitottunk az idén (Nagykőrösön, Tatán, Körmenden, Csornán, Üllőn és Dorogon) és további 7 hipermarket és 11 szupermarket nyitását tervezzük még 2007-es pénzügyi évben.
· Az idei pénzügyi évben eddig 2 új benzinkutat adtunk át (Tatán és Körmenden). 6%-os piaci részesedést elérve a Tesco a magyar piac 4. üzemanyag forgalmazója. Ez év végéig pedig várhatóan 50 tagúra bővül a Tesco benzinkúthálózata.
· A Tesco Pénzügyi Partner szolgáltatásainak és termékeinek bővítése
· 2000 új munkahely teremtése Magyarországon

A Tesco csoport 2006-os pénzügyi évének eredményei:


· A nettó forgalom Európában 18,7%-kal 6,3 milliárd angol fontra növekedett.
· A profit Európában 17,3%-kal 318 millió angol fontra növekedett.
· A csoport szintű bruttó forgalom 46,6 milliárd angol font, ami a tavalyi évhez viszonyítva 10,9%-os növekedést jelent.
· A Tesco csoport profitja 11,1%-kal 2 478 millió angol fontra növekedett a tavalyi évhez képest.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem