A vásárlók széles körének szándékos félrevezetésével vádolják a Tescót Nagy-Britanniában, miután a szigetország piacvezető kiskereskedője fél áron hirdette meg zöldség és gyümölcs termékeit...csak előtte jókora áremelést hajtott végre. Az illetékes hatóságok megkeresésére a szezonális áringadozás nevetséges meséjével álltak elő, miközben versenytársaiknál az adott időszakban kifejezetten árcsökkenés volt tapasztalható az adott termékkategóriában.
A Tesco reklámkampányában arról igyekszik meggyőzni vásárlóit, hogy rendkívül egészséges, ha naponta többször esznek zöldséget és gyümölcsöt, ezért ők ezen áruk bizonyos körét egész évben fél áron adják. Arról már nem szólnak a hirdetések, hogy az akció előtt abnormális mértékű áremelést hajtanak végre néhány napra, hiszen a jogszabályok szerint az engedmény mértékét az utolsó meghirdetett árhoz kell viszonyítani.
Így történhetett például, hogy egy kiló alma december közepén 1,19 fontba került, majd pár nappal később 1,99-re emelték az árát, ahonnan az 50%-os akció 99 pennyre nyomta azt le. A példa tulajdonképpen minden akciós gyümölcs és zöldség esetében megállja a helyét, a Tesco azonban a drasztikus árváltozásokat a szezonális hatásokkal magyarázza.
A legnagyobb konkurens, az Asda természetesen gyorsan a hatóságok segítségére sietett és leszögezte, náluk az adott termékek árai decemberben stabilak voltak, mielőtt januárban némileg csökkentek volna.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- A pénzügyminiszter szerint visszatért a növekedési pályára a gazdaság - nap hírei
- Nyolc amerikai lap perli az OpenAI-t és a Microsoftot a szerzői jogok megsértése miatt
- Mesés jutalom üti a grúz focistákat a továbbjutásért
- Börtönbe mehet a több ezer pszichoterápiás páciens adatait megszerző finn hacker
- 23 éve történt gyilkosságban hoztak ítéletet
- BL-elődöntő élőben: Bayern München–Real Madrid 2-2