Bár a versenytársak nem veszélyeztetik piacvezető szerepét, óriás forgalom-visszaeséssel és ezzel együtt nyereségének jelentős mértékű csökkenésével számolhat a digitális zenepiac koronázatlan király, az Apple.
Egy nemrégiben készült felmérés szerint az Apple online értékesítési felületének, az iTunesnak 65 százalékos bevétel-visszaesését alapvetően két okra lehet visszavezetni: egyrészt az oldalon történő tranzakciók száma 58 százalékkal esett vissza, és ezzel egy időben az egy tranzakcióra jutó letöltési mennyiség is csökkent 17 százalékkal.
Az elemzők szerint azonban merészség lenne a fél éves forgalmi adatokból hosszú távú következtetés levonni, hiszen a csökkenés egy nagyon erős, közel két évig tartó növekedési szakaszt követ, amelyben az iTunes-ról letöltött mennyiség meghétszereződött. Azt azonban a vállalat is elismeri, hogy a letöltök nagy rész csakis kis mennyiségben tölt le, és az átlagot csupán néhány iTunes függő emeli meg, és hogy ez a struktúra veszélyeket rejt magában.
A tranzakció és a digitális tartalom árába is nagy haszonrést épített be a vállalat, amelynek csökkentése mentsvárat jelenthet, ha a csökkenés hosszút távon folytatódik. Mindezek mellett még mindig nagy az offline módon zenét vásárlók köre, akiket nem tudott elérni a vállalat, ezen a téren is lehetőség van még további fejlődésre.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok