Ha átverekedtük magunkat az önéletrajzíráson és a telefonos interjún is megfeleltünk, akkor nincs más hátra, élőben, személyes interjú keretében is meg kell győzni leendő munkaadónkat, hogy nincs nálunk jobb választás a pozícióra. A személyes interjú rejtelmeibe a Next Consulting partnere, Mező Andrea HR-tanácsadó avatja be Olvasóinkat.
Fontos (és normális esetben magától értetődő), hogy az interjún ápoltan jelenjünk meg és rendezettséget sugározzunk. Természetesen nem az a döntő, hogy úgy nézzünk ki, mintha most léptünk volna ki a szekrényből, az elegancia azonban nem jelenthet hátrányt...
Általánosságban elmondható, hogy a feltett kérdésekre érdemes nem tőmondatokban válaszolni, hiszen az interjúzó szeretne háttér-információkhoz jutni, meg szeretné ismerni a jelentkező gondolkodásmódját és azt, hogy mi a fontos neki. (A kérdező természetesen profi, a túl rövid válaszokat így kibontatja velünk, a lényegtelen dolgokat pedig úgysem engedi végigmondani.)
A személyes interjún tárgyalt kérdéscsoportok alapvetően az önéletrajz tagolását követik. A múlt, jelen és elképzelt jövő megbeszélése mellett az adott pozíció boncolgatására számíthatunk. Legyünk készek véleményt alkotni a megpályázott állásról és nyugodtan kérdezzünk, ha valamiben nem vagyunk biztosak!
Összességében a jelentkező szempontjából az számít sikeres interjúnak, ha a tanácsadó sokat foglalkozik vele, érdeklődést mutat iránta és szándékai iránt, tehát semmiképpen nem akarja belekényszeríteni az adott pozícióba.
A munkaidővel és pénzzel kapcsolatos kérdések rendszerint az interjú végén kerülnek elő, mintegy pontosítva a telefonon már megbeszélteket.
A leggyakoribb kérdések közé tartozik, hogy korábbi tapasztalataink alapján emeljünk ki három olyan dolgot, amit bárhol kamatoztatni tudunk. (A kérdés olyan formában is előfordulhat, hogy mások mit mondanának rólunk.)
Ne lepődjünk meg akkor sem, ha kérdésként merülnek fel az ideális munkakörrel kapcsolatos elvárásaink (cégtípus, pozíció, juttatások), illetve az, hogy milyen környezetben tudunk a leghatékonyabban dolgozni.
Fontos, hogy egyszer se menjünk el felkészületlenül interjúra, kifejezetten kellemetlen lehet, ha semmit nem tudunk a cégről, melynek állásajánlatára jelentkezünk...
A beszélgetés lezárásaként elhangzó, „majd értesítjük” típusú kijelentésekből nem kell rögtön a legrosszabbra következtetni (és főleg nem ennek megfelelően reagálni), hiszen az esetek többségében a biztos sikert sem mondják rögtön a szemünkbe. (Mező Andrea szerint ez nem is tenne jót, hiszen a jelölt úgy érezné, túl könnyen érte el a célját.) A Next Consultingnál az értesítés rendszerint néhány napot, maximum egy hetet vesz igénybe, ám ez sokszor a megbízótól is függ. (Összességében elmondható, hogy egy személyes interjút követően már elvárhatjuk az írásos, vagy telefonos visszajelzést, amennyiben azonban az önéletrajzos körön sem jutunk túl, akkor erről az esetek többségében e-mailben szerezhetünk tudomást.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








