Tovább bővül a kör

Pénzcentrum
2005. december 16. 11:29

Befejeződött az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti szakaszának megépítése. A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi utat az utazóközönség december 17-én veheti birtokba.

Befejeződött az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti szakaszának megépítése. A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi utat az utazóközönség december 17-én veheti birtokba.
December 17-én délután 3 órakor adják át a forgalomnak az M0 körgyűrű legújabb szakaszát. A 13 km hosszú pályarész azon túl, hogy csökkenti a főváros átmenő forgalmát, a Ferihegyi repülőtér megközelítését is jelentősen megkönnyíti.
Az új szakasz már a legkorszerűbb technológiával – fokozott műszaki ellenőrzés mellett –, bazaltbeton burkolattal készült. A közelmúltban életbe lépett szigorú műszaki előírások szerint a rendkívüli terhelésű pályaszakaszokat, mint amilyen az M0 gyorsforgalmi út is, már ezzel az eljárással kell megépíteni. A betonburkolat élettartama hosszú, tapadása kiváló, üzemeltetése olcsó, és nagy terhelés esetén sem alakul ki rajta nyomvályú. Külön említést érdemel a két pályatestet elválasztó széles zöldsáv, mely a későbbi pályaszélesítésnek teremt helyet. A zöldsávba élő sövényt már nem telepítenek, a fényszórók okozta vakítás elleni védelmet hálóval oldják meg, így az üzemeltetési munkákkal járó korlátozás is jelentősen csökken. Az új szakasz üzemeltetését a Szigetszentmiklósi Autópálya-Mérnökség munkatársai végzik.
Csak erre a télre érvényes újdonság, hogy a friss betonburkolat védelme érdekében az ÁAK Zrt. szakemberei a szakasz síkosságmentesítését nem sózással, hanem egy speciális, környezetkímélő folyadékkal oldják meg. Ennek oka, hogy a lefektetett betonban fél éven keresztül mennek végbe azok a kémiai reakciók, melyek során az anyag elnyeri végső szerkezeti állapotát. Ez idő alatt a síkosságmentesítés érdekében pályára szórt só károsan befolyásolná ezeket a folyamatokat.
Az M0 körgyűrű új szakaszának átadásával egy időben vehetik használatba az autósok a majdani M4-es autópálya 12 km-es, Ferihegyi repülőtér–Üllő közötti részét is, mely Vecsést és Üllőt elkerülve a 4. sz. főúthoz vezet. A 2 x 2 sávos, 10 kilométer hosszú, aszfaltburkolattal ellátott út utolsó 2 kilométerén 2 x 1 sávos főúti szakaszon közlekedhetnek az arra járók. A régi reptéri bekötőút elbontásával az autósok mostantól már egy autópálya csomóponton keresztül közelíthetik meg a Ferihegyi repülőteret.
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 31. kedd
Marcella
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?