Tovább bővül a kör

Pénzcentrum
2005. december 16. 11:29

Befejeződött az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti szakaszának megépítése. A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi utat az utazóközönség december 17-én veheti birtokba.

Befejeződött az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti szakaszának megépítése. A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi utat az utazóközönség december 17-én veheti birtokba.
December 17-én délután 3 órakor adják át a forgalomnak az M0 körgyűrű legújabb szakaszát. A 13 km hosszú pályarész azon túl, hogy csökkenti a főváros átmenő forgalmát, a Ferihegyi repülőtér megközelítését is jelentősen megkönnyíti.
Az új szakasz már a legkorszerűbb technológiával – fokozott műszaki ellenőrzés mellett –, bazaltbeton burkolattal készült. A közelmúltban életbe lépett szigorú műszaki előírások szerint a rendkívüli terhelésű pályaszakaszokat, mint amilyen az M0 gyorsforgalmi út is, már ezzel az eljárással kell megépíteni. A betonburkolat élettartama hosszú, tapadása kiváló, üzemeltetése olcsó, és nagy terhelés esetén sem alakul ki rajta nyomvályú. Külön említést érdemel a két pályatestet elválasztó széles zöldsáv, mely a későbbi pályaszélesítésnek teremt helyet. A zöldsávba élő sövényt már nem telepítenek, a fényszórók okozta vakítás elleni védelmet hálóval oldják meg, így az üzemeltetési munkákkal járó korlátozás is jelentősen csökken. Az új szakasz üzemeltetését a Szigetszentmiklósi Autópálya-Mérnökség munkatársai végzik.
Csak erre a télre érvényes újdonság, hogy a friss betonburkolat védelme érdekében az ÁAK Zrt. szakemberei a szakasz síkosságmentesítését nem sózással, hanem egy speciális, környezetkímélő folyadékkal oldják meg. Ennek oka, hogy a lefektetett betonban fél éven keresztül mennek végbe azok a kémiai reakciók, melyek során az anyag elnyeri végső szerkezeti állapotát. Ez idő alatt a síkosságmentesítés érdekében pályára szórt só károsan befolyásolná ezeket a folyamatokat.
Az M0 körgyűrű új szakaszának átadásával egy időben vehetik használatba az autósok a majdani M4-es autópálya 12 km-es, Ferihegyi repülőtér–Üllő közötti részét is, mely Vecsést és Üllőt elkerülve a 4. sz. főúthoz vezet. A 2 x 2 sávos, 10 kilométer hosszú, aszfaltburkolattal ellátott út utolsó 2 kilométerén 2 x 1 sávos főúti szakaszon közlekedhetnek az arra járók. A régi reptéri bekötőút elbontásával az autósok mostantól már egy autópálya csomóponton keresztül közelíthetik meg a Ferihegyi repülőteret.
Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem