1 °C Budapest

Tovább bővül a kör

Pénzcentrum
2005. december 16. 11:29

Befejeződött az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti szakaszának megépítése. A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi utat az utazóközönség december 17-én veheti birtokba.

Befejeződött az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti szakaszának megépítése. A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi utat az utazóközönség december 17-én veheti birtokba.
December 17-én délután 3 órakor adják át a forgalomnak az M0 körgyűrű legújabb szakaszát. A 13 km hosszú pályarész azon túl, hogy csökkenti a főváros átmenő forgalmát, a Ferihegyi repülőtér megközelítését is jelentősen megkönnyíti.
Az új szakasz már a legkorszerűbb technológiával – fokozott műszaki ellenőrzés mellett –, bazaltbeton burkolattal készült. A közelmúltban életbe lépett szigorú műszaki előírások szerint a rendkívüli terhelésű pályaszakaszokat, mint amilyen az M0 gyorsforgalmi út is, már ezzel az eljárással kell megépíteni. A betonburkolat élettartama hosszú, tapadása kiváló, üzemeltetése olcsó, és nagy terhelés esetén sem alakul ki rajta nyomvályú. Külön említést érdemel a két pályatestet elválasztó széles zöldsáv, mely a későbbi pályaszélesítésnek teremt helyet. A zöldsávba élő sövényt már nem telepítenek, a fényszórók okozta vakítás elleni védelmet hálóval oldják meg, így az üzemeltetési munkákkal járó korlátozás is jelentősen csökken. Az új szakasz üzemeltetését a Szigetszentmiklósi Autópálya-Mérnökség munkatársai végzik.
Csak erre a télre érvényes újdonság, hogy a friss betonburkolat védelme érdekében az ÁAK Zrt. szakemberei a szakasz síkosságmentesítését nem sózással, hanem egy speciális, környezetkímélő folyadékkal oldják meg. Ennek oka, hogy a lefektetett betonban fél éven keresztül mennek végbe azok a kémiai reakciók, melyek során az anyag elnyeri végső szerkezeti állapotát. Ez idő alatt a síkosságmentesítés érdekében pályára szórt só károsan befolyásolná ezeket a folyamatokat.
Az M0 körgyűrű új szakaszának átadásával egy időben vehetik használatba az autósok a majdani M4-es autópálya 12 km-es, Ferihegyi repülőtér–Üllő közötti részét is, mely Vecsést és Üllőt elkerülve a 4. sz. főúthoz vezet. A 2 x 2 sávos, 10 kilométer hosszú, aszfaltburkolattal ellátott út utolsó 2 kilométerén 2 x 1 sávos főúti szakaszon közlekedhetnek az arra járók. A régi reptéri bekötőút elbontásával az autósok mostantól már egy autópálya csomóponton keresztül közelíthetik meg a Ferihegyi repülőteret.
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33