13 °C Budapest

Elhízunk a reklámoktól

Pénzcentrum
2005. december 9. 11:18

Önkéntes korlátozásra ösztönözné a cukorban és zsírban gazdag élelmiszerek gyártóit a gyermekeknek szóló reklámozás terén az Európai Bizottság. Ellenkező esetben a cégek hirdetési tilalommal szembesülhetnek. - írja a Világgazdaság

 
Önkéntes korlátozásra ösztönözné a cukorban és zsírban gazdag élelmiszerek gyártóit a gyermekeknek szóló reklámozás terén az Európai Bizottság. Ellenkező esetben a cégek hirdetési tilalommal szembesülhetnek. – írja a Világgazdaság
Évente több mint 400 ezerrel nő a túlsúlyos gyermekek száma, akik felnőttkorban nagyobb eséllyel szenvednek majd diabéteszben vagy keringési zavarokban – mutatott rá egy nemrégiben elkészült bizottsági felmérés. A tanulmány szerint a férfiak 27, a nők 38 százaléka, s minden negyedik gyermek túlsúlyos az unióban, s az elmúlt tíz évben  10-40 százalékkal nőtt az elhízottak aránya a tagállamokban.
Az elhízás az egyik fő oka az idő előtti elhalálozásnak, amely megfelelő intézkedésekkel megelőzhető lenne. Az elhízás utólagos kezelése viszont nagyon súlyos terhet jelent az egészségfinanszírozás számára: a kiadások közel 7 százalékát teszi ki.

Egy amerikai tanulmány szerint az elhízott felnőttek egészségügyi költségei 37 százalékkal magasabbak a normál testsúlyú társaikénál. Ráadásul ehhez olyan indirekt veszteségek is járulnak, mint a beteg munkaerejének csökkenése és az emiatt fellépő szociális kiadások.

KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?