13 °C Budapest

Elhízunk a reklámoktól

Pénzcentrum
2005. december 9. 11:18

Önkéntes korlátozásra ösztönözné a cukorban és zsírban gazdag élelmiszerek gyártóit a gyermekeknek szóló reklámozás terén az Európai Bizottság. Ellenkező esetben a cégek hirdetési tilalommal szembesülhetnek. - írja a Világgazdaság

 
Önkéntes korlátozásra ösztönözné a cukorban és zsírban gazdag élelmiszerek gyártóit a gyermekeknek szóló reklámozás terén az Európai Bizottság. Ellenkező esetben a cégek hirdetési tilalommal szembesülhetnek. – írja a Világgazdaság
Évente több mint 400 ezerrel nő a túlsúlyos gyermekek száma, akik felnőttkorban nagyobb eséllyel szenvednek majd diabéteszben vagy keringési zavarokban – mutatott rá egy nemrégiben elkészült bizottsági felmérés. A tanulmány szerint a férfiak 27, a nők 38 százaléka, s minden negyedik gyermek túlsúlyos az unióban, s az elmúlt tíz évben  10-40 százalékkal nőtt az elhízottak aránya a tagállamokban.
Az elhízás az egyik fő oka az idő előtti elhalálozásnak, amely megfelelő intézkedésekkel megelőzhető lenne. Az elhízás utólagos kezelése viszont nagyon súlyos terhet jelent az egészségfinanszírozás számára: a kiadások közel 7 százalékát teszi ki.

Egy amerikai tanulmány szerint az elhízott felnőttek egészségügyi költségei 37 százalékkal magasabbak a normál testsúlyú társaikénál. Ráadásul ehhez olyan indirekt veszteségek is járulnak, mint a beteg munkaerejének csökkenése és az emiatt fellépő szociális kiadások.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem