-3 °C Budapest

Elhízunk a reklámoktól

Pénzcentrum
2005. december 9. 11:18

Önkéntes korlátozásra ösztönözné a cukorban és zsírban gazdag élelmiszerek gyártóit a gyermekeknek szóló reklámozás terén az Európai Bizottság. Ellenkező esetben a cégek hirdetési tilalommal szembesülhetnek. - írja a Világgazdaság

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
 
Önkéntes korlátozásra ösztönözné a cukorban és zsírban gazdag élelmiszerek gyártóit a gyermekeknek szóló reklámozás terén az Európai Bizottság. Ellenkező esetben a cégek hirdetési tilalommal szembesülhetnek. – írja a Világgazdaság
Évente több mint 400 ezerrel nő a túlsúlyos gyermekek száma, akik felnőttkorban nagyobb eséllyel szenvednek majd diabéteszben vagy keringési zavarokban – mutatott rá egy nemrégiben elkészült bizottsági felmérés. A tanulmány szerint a férfiak 27, a nők 38 százaléka, s minden negyedik gyermek túlsúlyos az unióban, s az elmúlt tíz évben  10-40 százalékkal nőtt az elhízottak aránya a tagállamokban.
Az elhízás az egyik fő oka az idő előtti elhalálozásnak, amely megfelelő intézkedésekkel megelőzhető lenne. Az elhízás utólagos kezelése viszont nagyon súlyos terhet jelent az egészségfinanszírozás számára: a kiadások közel 7 százalékát teszi ki.

Egy amerikai tanulmány szerint az elhízott felnőttek egészségügyi költségei 37 százalékkal magasabbak a normál testsúlyú társaikénál. Ráadásul ehhez olyan indirekt veszteségek is járulnak, mint a beteg munkaerejének csökkenése és az emiatt fellépő szociális kiadások.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 23. vasárnap
Zelma, Rajmund
3. hét
Január 23.
Kaposvár napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. január 22. 19:20