Motorosok halálos iramban

Pénzcentrum
2005. november 28. 15:34

Döbbenetesek a számok. Magyarországon 1999-ben "még csak" 593 balesetet okoztak motorosok, 2004-ben már 747-et.

Döbbenetesek a számok. Magyarországon 1999-ben „még csak” 593 balesetet okoztak motorosok, 2004-ben már 747-et.
Talán azért, mert azok, akik motort vásárolnak, inkább csak a köbcentiket, a csúcssebességet és a hatásos megjelenést nézik, mintsem a biztonságot.A számok pedig azt mutatják, hogy lehet, hogy a motorok teljesítménye javul, de ez feltornássza a balesetek számát is. Ez meg különösen akkor rémisztő, ha tudjuk, hogy tíz baleset közül egy halállal végződik.
Németországban sem jobb a helyzet. A „szelíd motorosok” ott is gyakran gondoskodnak arról, hogy az utak mentére koszorúk kerüljenek. A München melletti Allianz Technológiai Centrum (AZT) 200 súlyos kimenetelű motorbalesetet elemzett: azonosították a balesetek okait, az események menetét és a következményeket; ezekből pedig modellezték a leghatásosabb biztonsági módszereket. Kiderült, hogy a 200 esetből 90-nél segíthetett volna az ABS (a fék blokkolásgátló rendszere), hiszen ennyiszer léptek a motorosok még a csattanás előtt a fékre. Ebből a 90-ből pedig 18 esetben az ABS nem csak segíthetett volna, de teljes mértékben meg is akadályozhatta volna a balesetet.
Ezzel a védőeszközök közül az ABS bizonyult a legrelevánsabb biztonsági felszerelésnek; 38 esetben a megfelelő védőruházat jelentősen enyhítette volna a következményeket, 18 esetben pedig az is segíthetett volna, ha a motor - ilyen is akad már -  légzsákkal rendelkezik.
Az Allianz Hungária Biztosító is küldött szakembereket e vizsgálatok értékeléséhez, hiszen a magyar motorosok számára is fontosak a következtetések, s nem kevésbé a hozzájuk veztő elemzések.
Kitűnt, hogy a német és a magyar motorosok számára egyaránt a túlzott sebesség és az útkereszteződések jelentik a két legnagyobb veszélyforrást. Mindkét országban a legtöbb motorbaleset a városok határain belül történik.

A kutatást vezető Dieter Anselm professzor kiemelte, hogy fel kell kelteni a motorosok igényét az ABS iránt: rövidebb távon képes vele megállni a motor, és kevesebb a fékezéskor történő kifarolásból eredő bukás, pörgés, kicsapódás is.

Különösen azok, akik nem sajnálnak költeni a motor teljesítményére és külemére, áldozhatnának többet a biztonságra is. A sebesség helyes megválasztása pedig a semmivel fel nem cserélhető, és mindenki számára elérhető megoldás.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. február 27. kedd
Edina
9. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem