23 °C Budapest

Melyiket vegyem ? - prepaid vs. előfizetéses szolgáltatás

Pénzcentrum
2005. szeptember 21. 12:45

Mobil vásárláskor sok szempontot kell szem előtt tartanunk. Ilyen lehet a készülék ára, percdíjak, havonta fizetendő költségek és még sorolhatnánk. Különösen akkor fontos a különböző alternatívák között válogatni ha a vásárló diák, ugyanis található a piacon több kimondottan számukra kifejlesztett termék és szolgáltatás. Érdemes megvizsgálni a számhordozás lehetőségét is, ha a jelenlegi díjcsomagunknál kedvezőbb feltételekkel rendelkező terméket találunk egy másik szolgáltatónál.

Mobil vásárláskor sok szempontot kell szem előtt tartanunk. Ilyen lehet a készülék ára, percdíjak, havonta fizetendő költségek és még sorolhatnánk. Különösen akkor fontos a különböző alternatívák között válogatni ha a vásárló diák, ugyanis található a piacon több kimondottan számukra kifejlesztett termék és szolgáltatás. Érdemes megvizsgálni a számhordozás lehetőségét is, ha a jelenlegi díjcsomagunknál kedvezőbb feltételekkel rendelkező terméket találunk egy másik  szolgáltatónál.
Előnyök, hátrányok, költségek
Mobilszolgáltatók tapasztalatai szerint a diákok körében a „kártyás” és az előfizetéses csomagok egyaránt népszerűek. A prepaid csomagok nagy előnye, hogy már benzinkutaknál, újságárusoknál is kaphatóak, belépési díj nincs, a feltöltések pedig számtalan helyen és módon megvalósíthatók, így a kártyás csomag természetes választás mindazoknak, akiknek ez a kötetlenség, rugalmasság fontos tényező. Aki a költségkontrolt tartja szem előtt, gyakran ugyancsak kártyás csomagot vásárol. Ám a technológiai újdonságok, magas színvonalú készülékek iránt érdeklődő fiatalok szívesen kötnek előfizetői szerződést is, hiszen így rendkívül kedvező feltételekkel jutnak hozzá a legújabb telefonokhoz.
A felsőoktatásban tanuló diákok részére egy speciális, kedvezményes tarifacsomagot alakított ki és dobott piacra Student Pack néven a Pannon GSM. Kifejezetten a diákok igényi alapján összeállított csomag megkönnyíti a vezeték nélküli kommunikációt, hiszen a kedvező előfizetési díjcsomag magába foglalja a 30 vagy 100 MB adatforgalmat is (leginkább notebook-al rendelkező diákoknak ajánlott).
A belépési költség a kártyás és a számlás csomagok esetében is igen alacsony lehet, s a percdíjak között is mindenki megtalálhatja számára a legelőnyösebbet.
Mi történik ha lemondjuk az előfizetői szerződést ?
Semmilyen szankcióval nem kell szembesülnünk akkor ha az előfizetői szerződésünket szeretnénk felmondani, ugyanakkor más a helyzet, ha a szerződés tartalmaz egy hűségnyilatkozatot is. A felmondást legkönnyebben személyesen intézhetjük a szolgáltató cég bemutatótermeiben, de természetesen lehetőségünk van az írásban való lemondásra is. A T-Mobile elmondása alapján amennyiben az előfizetői szerződés megszüntetésére a hűségnyilatkozat letelte előtt kerülne sor, akkor a vásárláskor biztosított feltételes kedvezményt egy összegben vissza kell fizetni és a számlaegyenleget is természetesen ki kell egyenlíteni.
Mit jelent a számhordozhatóság?
A számhordozhatóság olyan új lehetőség, amely biztosítja számunkra, hogy 2004. május 1-jét követően már megszokott hívószámunkat megtartva új mobilszolgáltatót válasszunk magunknak. A számhordozhatóság azt jelenti, hogy pl. hiába megyünk mondjuk a Vodafone-tól a Pannonhoz, hívószámunk azonos marad („70-es”). A számhordozási folyamat  jelenlegi és választott szolgáltatónknál is elindítható, ennek azonban van néhány feltétele:
  • Aktív előfizetéssel kell rendelkeznie jelenlegi szolgáltatónknál (átadó szolgáltató).
  • Nem lehet lejárt számlatartozásunk, illetve a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb, így különösen kedvezményesen értékesített készülékkel kapcsolatos, szerződésből eredő lejárt tartozásunk.
  • A szolgáltató váltást és a számhordozást/továbbhordozást csak előfizetői SIM-kártyánk aktiválásától számított 30 nap elteltével kezdeményezhetünk.
Amennyiben számhordozási igényünket jelenlegi szolgáltatónknál (átadó szolgáltató) jelentjük be, akkor az átadó a bejelentéstől számított legfeljebb 2 munkanapon belül köteles igényünket elbírálni. A szolgáltató a számhordozás engedélyezése esetén kiállítja a hordozást jóváhagyó nyilatkozatot, amivel felkereshetjük a választott, átvevő szolgáltatónkat. Amennyiben ez a nyilatkozat megfelel az átvevő szolgáltatónak, azonnal szerződést köthetünk.
A kormányrendelet alapján számhordozási igényünket az átvevő szolgáltatónál is bejelenthetjük. A hordozási igény személyes bejelentésétől számított 2 munkanapon belül az átvevő szolgáltató köteles elbírálni a számhordozási szándékot, és az igényt jeleznie kell az átadó (elhagyni kívánt) szolgáltatónak. Az átadó szolgáltatónak szintén legfeljebb 2 munkanap áll a rendelkezésére, hogy eldöntse, hozzájárul-e a számhordozáshoz. Amennyiben az átadó szolgáltató a számhordozást engedélyezte, a két szolgáltató együttműködik a számhordozás technikai lebonyolítása érdekében. Amennyiben az átadó szolgáltató a hordozási igényt elutasítja, az átvevő szolgáltató az igény bejelentésétől számított legfeljebb 6 munkanapon belül értesítést küld számunkra.
A számhordozási igény bejelentésétől számítva, legfeljebb 14 munkanapot vehet igénybe a szolgáltató váltás, kivéve, ha erről másképpen nem rendelkezünk.
Számhordozási szándékunkat - a gyorsabb ügyintézés érdekében - előzetesen jelezhetjük a szolgáltatónk felé, azonban a folyamat elindításához minden esetben személyesen is fel kell keresnünk valamely üzletet.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 29. csütörtök
Márta, Flóra
30. hét
Július 29.
Tigrisek világnapja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?