A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Ahogy a legtöbb online felületnél, vagy okostelefonos alkalmazásnál, úgy a FinTech megoldásoknál is nagy jelentősége van annak, hogy milyen az a felület, amivel a felhasználó találkozik, mennyire tudja könnyen kezelni, mennyire közérthető. Hiába van szó ugyanis komoly pénzügyekről, a FinTech egyik fontos üzenete, hogy ezt a témát lehet, sőt kötelező közérthetően tálalni a felhasználóknak. Az önmagában nem elég, hogy a jövő digitális bankolása olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb legyen - figyelmeztet Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese.
A legtöbb alkalmazás, online felület, amit használunk - például az okostelefonunkon - általában nagyon alaposan megtervezett folyamat, amit a felhasználó (szerencsés esetben) könnyen és egyszerűen tud kezelni. A fejlesztők számára nagy kihívás, hogy a legbonyolultabb rendszereket is felhasználóbaráttá tegyék.
Nincs ez másként a FinTech világában sem: azoknak a felületeknek (például honlapoknak, mobiloldalaknak, okostelefonos alkalmazásoknak), amelyeken a pénzügyeinkről döntünk, ugyanúgy közérthetőnek és könnyen használhatónak kell lenniük - mondták el a szakértők az MKB Bank által szervezett FinTech Akadémia második napján.
Pop András, a UX Studio UI/UX designere úgy látja, a FinTech fejlődésében nagy szerepet kap a UX (user experience, azaz felhasználói élmény). Példaként említette, hogy másként hozunk döntéseket ha okostelefont használunk, mint ha desktopot.
Azt is hozzátette, hogy mindig van egy célcsoport- és korosztály-meghatározás arra vonatkozóan, hogy kinek készül a termék: természetesen másként kell tervezni egy olyan applikációt, amit egy idősebb generációnak készül, mint egy olyat, ami a gyermekeknek.
A bankokkal egy úton
Szilágyi Péter, a CEU Pénzügyi fakultáció docense előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a pénzügyi szolgáltatások egyre kevésbé szolgáltató-alapúak, sokkal inkább szolgáltatás- és termék-alapúak. Így lehetséges az, hogy sok olyan szolgáltatás, amit korábban csak bankok végeztek, sok esetben átvállalnak a tech-cégek, üzletláncok, telekom-cégek.
Az olyan óriáscégek, mint a világ legnagyobb webshopjának számító Alibaba.com, már FinTech cégként is működnek, például áruhiteleket adnak. (Magyarországon a Telenornak vagy a Vodafone-nak voltak hasonló tervei.) Az is egyre gyakoribb, hogy olyan aggregátoroktól kapjuk a banki szolgáltatásokat, ahol összegyűjtik azokat.
A kutató úgy véli, a bankok egyre intenzívebben elkezdtek együttműködni a FinTech cégekkel: így lehetséges az is, hogy globálisan az emberek kétharmada használ valamilyen FinTech szolgáltatást, a növekedés a legmagasabb az Y-generációnál és a fejlődő országok esetében.
Vizi Tamás, a magyar VirPAY vezetője saját tapasztalatairól számolt be: a VirPAY indulása óta autópálya-matricát értékesített, természetesen digitális formában, több nagy bank netbankjában is jelen vannak, mint kényelmi szolgáltatás. Innen fejlődött a cég egy olyan pénzügyi szolgáltatóvá, amely egy klasszikus netbankot üzemeltet (maga a szolgáltatás a közeljövőben indul) úgy, hogy nem áll mögöttük tényleges banki háttér.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A cég rendelkezik MNB-engedéllyel, és olyan pénzügyi tranzakciókat lehet bonyolítani náluk, mit például számlavezetés több devizanemben is, vagy speciális árazású devizaváltás. A számlákhoz ugyanakkor hamarosan MasterCard kártyákat is biztosítanak.
Vizi kiemelte, hogy egyfajta "extra" szolgáltatásként ügyfeleikkel korrekt hangvételű, emberközeli kommunikációt tudnak bonyolítani, és a cég vezetői is elérhetőek, így valós párbeszéd alakulhat ki.
Lemák Gábor FinTech-szakértő prezentációjában emlékeztetett arra, hogy a FinTech cégekre is szigorú szabályozási környezet vonatkozik globálisan és Magyarországon is, utóbbi természetesen a Magyar Nemzeti Bank (MNB) részéről. A szigorú szabályozás miatt egyelőre nem tudták megvetni a lábukat a magyar piacon olyan FinTech-szolgáltatások, mint a P2P lending (közösségi kölcsön) vagy az un. tőkebefektetés alapú crowdfunding (profitcélú közösségi finanszírozás). Ugyanakkor jönnek azok az új FinTech modellek, amelyek a pénzügyi szolgáltatók infrastruktúrájára és licencére alapozva nyújtanak pénzforgalmi szolgáltatásokat.
Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese attól óvta a FinTech megoldásokkal, ötletekkel rendelkezőket, hogy elvegye a kedvüket a szabályozás összetettsége. Az MKB FinTech Program keretében a bank nem pusztán kaput nyit az újító gondolatoknak, hanem egyértelműen arra törekszik, hogy a kezdeményezés résztvevőinek segítsen megtalálni a szabályozói környezet kihívásaira adható legjobb megoldást.
- fogalmazott Hetényi Márk, aki szerint a felhasználók többet várnak annál a jövő digitális bankolásától, mint hogy olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatást jelentsen.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








